حس عجیب آتش نشان شهید در روز فاجعه پلاسکو / کار ناتمام آتش نشان شهید چه بود؟ + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 109.28M | مدت زمان ویدیو: 00:08:32

به گزارش رکنا، یکی از آتش نشانانی که در فاجعه پلاسکو به درجه شهادت نائل آمد، علیرضا صفی زاده، رئیس ایستگاه چهارم آتش نشانی تهران بود. 
روز گذشته مراسم تشییع پیکر این شهید آتش نشان در شهر اسلامشهر با حضور شکوهمند مردم انجام شد و شام غریبان علیرضا نیز شب گذشته برگزار شد.
پدر زن علیرضا به خبرنگار رکنا گفت: علیرضا از ابتدا آتش نشان بود، نه ما و نه همسرش با شغل او مشکلی نداشتیم و موجب افتخارمان نیز بود.
او در مورد ویژگی اخلاقی علیرضا نیز گفت: او بهترین شخصیت را داشت و برای مردم و جامه بسیار خدمتگذار بود به همین دلیل هیچ گاه نشده بود که بین ما کدورتی پیش بیاید.
پدر زن علیرضا می افزاید: او همواره به شغلش افتخار می کرد و می گفت اگر یک روز به خانه بازنگشتم باعث افتخارم است که شهید شده ام.
او در پایان بیان کرد: ما افتخار می کنیم که علیرضا به نام دین اسلام شهید شده است و برای نجات مردم جان خود را از دست داد. 
جواد، برادر بزرگتر علیرضا در حاشیه مراسم شام غریبان او به خبرنگار رکنا گفت: ما چهار برادر هستیم و علیرضا از من کوچکتر بود، او از همان دوران کودکی شخصیت بسیار منظمی داشت و مانند ما نبود.
او در ادامه بیان کرد: علیرضا از هفت، هشت سالگی نماز می خواند و پس از سربازی نیز علاقه بسیاری به کارهایی داشت که بتواند به مردم کمک کند به همین دلیل برای نیروانتظامی و آتش نشانی اقدام کرد که در نتیجه آتش نشان شد. 
جواد درباره کار ناتمام علیرضا گفت: قرار بود که یک هیئت خانوادگی راه بیندازیم که علیرضا نیز مسئولیت آن را به عهده گرفته بود و با اینکه افراد مسن تر از او نیز در خانواده است، او به عنوان متصدی امور هیئت تعیین شده بود، علیرضا همچنین برای هیئت زمین نیز تهیه کرده بود اما موفق نشد که کار نیمه تمامش را به اتمام برساند. 
او ادامه داد: او به آرزویش که شهادت بود رسید، همیشه می گفت دوست دارم شهید شوم، هر صبح که از خانه خارج می شد به خانواده اش می گفت من معلوم نیست به خانه بازگردم.
جواد در مورد روز حادثه Incident پلاسکو بیان کرد: آن روز زودتر از خواب برخواست و از خانه خارج شد، در آن روز حس عجیبی داشت، و در آخر نیز شهید شد، او خودش را آباد کرد اما ما باید یک عمر با غمش بسازیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟