وداع تلخ با دلیرمردان آتش نشان/همه برای خداحافظی آمده اند +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 4.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

از صبح امروز، هزاران نفر برای بدرقه آتش نشان های شهید ، همان آنهایی که آسمانی شدند تا نجات بخش شهروندان باشند در مصلی امام خمینی(ره) دور هم جمع شدند. در این قرار آسمانی، مردم از هر قشری برای خداحافظی آخر با مردان آتش نشان حضور یافتند و این حضور لحظات دلنشینی را رقم زد.

پیرزنی با در دست داشتن عکسی از شهدای آتش نشان می گفت:" فرزندش مدافع حرم است و هنوز پیکرش به ایران بازنگشته است.تمام این روزها دعا کردم که پیکر شهدای آتش نشان از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شود و خوشحالم که این اتفاق افتاد. شهادت افتخار است و آتش نشان ها نیز کم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ندارند."

در طول مراسم آن زمان که از بلندگوی مصلی نام شهدای آتش نشان با ذکر الله اکبر یاد می شد، انگار چیزی قلبهای حاضرین را چنگ می زد. زن جوانی که به همراه فرزند نوزاد خود در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حضور پیدا کرده بود به خبرنگار میزان گفت:" امروز آمدم تا به خانواده شهدای آتش نشان نشان دهم که آنها تنها نیستند. مردم ایران همه در کنار آنها بوده و قدر جوانان دلاور آنها را که از خود گذشتگی کردند، می دانند."

در هنگام قرائت نمازمیت بر پیکر 16 شهید آتش نشان، شور عجیبی دوباره دلها را فرا می گیرد. مرد و زن اشک می ریزند و دعا می کنند که خداوند به خانواده شهدای آتش نشان صبر عطا کند.

یکی از آتش نشان های حاضر در مراسم چشمانش خیس خیس است، او می گوید:" امروز مردم وداع با شکوهی با شهدا داشتند و آرزو دارد که خودش هم شهید شود."

خواندن نماز بر پیکر شهدا که به اتمام می رسد، 16 پیکر مطهر یکی یکی با صدای لا إله إلّا اللّه بدرقه می شوند .

قرار است پیکر شهدای آتش نشان، این دلیل مردان مبارز با آتش در خانه ابدیشان واقع در قطعه 50 بهشت زهرا آرام گیرد. جایی که شهدای گمنام در همسایگی آنها به خاک سپرده شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟