ماجرای آزمایش DNA از خانواده های افراد گرفتار شده در پلاسکو چه بود؟

مسعود قادی پاشا عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمونه ها برای تطبیق و شناسایی جانباختگان اخذ شده و تا چند روز آینده هویت نهایی و واقعی این پیکرها را اعلام خواهیم کرد.

به گفته این مسئول همچنین از پیکرها نیز آزمایش سم شناسی و نمونه برداری بعمل آمده تا دلایل فوت آنها مشخص شود.

وی تاکید کرد که انجام تست DNA از آتش نشانی که در بیمارستان شهید مطهری درگذشت، به دلیل هویت محرزی که دارد منتفی است.

قادی پاشا در مورد برخی گمانه زنی ها که در رسانه ها از گرم بودن بدن جانباختگان و احتمال زنده بودنشان تا چند ساعت قبل از کشف اجساد مطرح شد، گفت: بررسی های ما نشان از فساد نعشی شدید و تورم پیکرها دارد و در آزمایش هایی که بعمل آمد نیز هیچ نشانه ای از وجود دوده یا منوکسید در ریه و مجاری تنفسی شان اثبات نشد بنابراین گرم بودن پیکرهای کشف شده به دلیل دمای محیط بوده و نمی تواند دلیلی برای زنده بودن آنها تا چند ساعت قبل از کشف اجساد باشد.

به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند.

عملیات آوار برداری از روز پنجشنبه تاکنون همچنان ادامه دارد.

حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تاکنون هفت قربانی داشته است.

تا ساعت 8:30 صبح امروز(دوشنبه) پیکر 2 آتش نشان و 4 شهروند(کسبه و یا مالک واحدهای تجاری) از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده و یکی از آتش نشانان بستری در بیمارستان نیز به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟