حمله 2 گرگ به 10 کودک روستایی در تبریز / پسر جوان برادر 4 ساله اش را از دندانهای گرگ بیرون کشید+تصاویر مجروحان

پدر ابوالفضل در این باره گفت: هفته پیش بود که اهالی روستای سردرود، اسفهلان و خلجان که روستای ما است روز بدی را همراه با ترس سپری کردند قبلاً گرگ‌ها به گله گوسفندان حمله کرده بودند ولی این دفعه به آدم‌ها و بچه‌ها حمله کردند و به‌جز ابوالفضل من، ۹ نفر دیگر هم مجروح شده و در بیمارستان سینا و شهدای تبریز بستری هستند.

وی افزود: من توی کارگاه قالیبافی کار می‌کردم و دو تا پسرم مثل همیشه بعدازظهر برای بازی کردن به بیرون از خانه رفته بودند و با بچه‌های ده بازی می‌کردند کم‌کم صدای زوزه گرگ می‌شنوند و هوا رو به تاریکی می رفته که تصمیم به برگشت به خانه می‌گیرند که گرگ به بچه‌ام حمله می‌کند.

یک‌دفعه ابوالفضل حرف بابایش را قطع کرد وگفت: بابا دو تا گرگ بزرگ بود نه یک دونه، من و داداشم فکر کردیم سگ هستند به این خاطر نترسیدیم ولی وقتی نزدیک آمدند خیلی ترسناک بودند داداشم دستم را گرفت ولی گرگ بزرگ منو از دستش گرفت داشت با خودش می‌برد که برادرم آن را زد اما منو ول نکرد و داداشم با شجاعت منو از دهان گرگ بیرون کشید، گرگ من را گرفته بود ولم نمی‌کرد من دیگر هیچی نفهمیدم تا اینکه بیدار شدم دیدم تو بیمارستانم . الآن هم همه جای بدنم درد می‌کند و میگن باید عمل جراحی بشم.

مادر ابوالفضل نیز گفت: پسرهایم حوالی ساعت ۵ بود که به خانه برگشتند، من مشغول پاک کردن سبزی بودم که دیدم که ابوالفضل در آغوش برادرش غرق به خون بود و اصلاً صورتش دیده نمی‌شد و وضعیتش به نحوی بود که دیگر امیدی به نجات پسرم نداشتم.

وی افزود: حمله گرگ‌ها به آدم‌ها برای اولین بار بود ولی حمله آن‌ها به احشام چندین بار در روستای ما اتفاق افتاده بود ولی متأسفانه مسئولین محیط‌زیست و مسئولین محلی برای این موضوع و دفع گرگ و حفظ جان شهروندان هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند حتی چندی پیش گوسفندان این روستا طعمه گرگ شدند.

توان پرداخت هزینه بیمارستان را نداریم

مادر ابوالفضل گفت: زمانی که به بیمارستان آمدیم و ابوالفضل را بستری کردیم تمام اقدامات لازم از قبیل تزریق واکسن و سرم هاری، مشاوره اعصاب، مشاوره ENT و شستشوی چشم انجام دادند و فقط ما به فکر هزینه درمان و عمل جراحی هستیم.

مادر کودک مصدوم با صدای لرزان و درحالی‌که گریه می‌کرد ادامه داد: پدر ابوالفضل یک کارگر ساده کارگاه قالیبافی است و درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان و عمل جراحی را ندارد.

برای بررسی بیشتر ابعاد حمله هفته پیش گرگ، و یا به قول ابوالفضل گرگ‌ها به حاشیه شهر تبریز به روستای اسفهلان می‌روم اولین روستایی که گرگ در آن به مردی میان‌سال حمله کرده بود.

حمله گرگ به روستای اسفهلان تاکنون سابقه‌ نداشته است

دهیار روستای اسفهلان، بابیان اینکه گرگ یک نفر از اهالی روستای اسفهلان را مصدوم و راهی بیمارستان کرده است اظهار داشت: بامداد دوشنبه هفته پیش مردی ۳۰ ساله برای بررسی ماشین خود به بیرون رفته و به هنگام بازگشت به خانه‌اش موردحمله گرگ قرار گرفته و از ناحیه بازو به‌شدت زخمی و راهی بیمارستان شد.

نادر لطفی با بیان اینکه اهالی این روستا نتوانسته اند این گرگ را از پای درآورند تصریح کرد: اهالی روستا اسفهلان به دنبال این حادثه Incident به بیرون آمده و با فریاد زدن گرگ را ترسانده و سپس این گرگ پس از حمله به این مرد به روستاهای سردرود نیز حمله‌ور شده است.

وی گفت: مصدوم این حادثه در بیمارستان شهدای تبریز بستری‌شده و تحت درمان قرارگرفته و به دلیل جراحت شدید پزشک معالج وی اجازه مرخصی نداده است.

لطفی با اشاره به اینکه مشابه این حادثه تاکنون در روستای اسفهلان اتفاق نیفتاده است ادامه داد: حمله این گرگ در مراکز شهر به‌خصوص مناطق مسکونی اهالی این روستا را با یک موضوع غیرعادی مواجه کرده است.

دهیار روستای اسفهلان خاطرنشان کرد: بررسی‌های کارشناسی برای ریشه‌یابی این موضوع در شهرستان اسفهلان آغازشده است.

رفتارهای گرگ متخاصم علائم هاری را نشان می‌داد

میر محسن حسینی قمی معاون حفاظت اداره کل محیط‌زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان محیط‌زیست، برخی رفتار حیوان بیشتر علائم هاری را نشان داده است.

وی بیان کرد: گرگ براثر تصادف Crash با یک ماشین از پای درآمده و سپس با همکاری اداره کل دامپزشکی استان نمونه‌های لازم جهت انجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه هاری اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

معاون حفاظت از محیط‌زیست گرگ را از گونه‌های حیات‌وحش موجود در استان عنوان کرده و افزود: مأموران اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان اسکو از لحظه اعلام ورود گرگ، پایش های لازم را در منطقه آغاز کرده و شبانه‌روز در منطقه حضور دارند.

رهاسازی گرگ‌ها در منطقه توسط اداره محیط‌زیست استان صورت نگرفته است

قمی افزود: برخلاف تصور روستائیان که شایعه شده گرگ‌ها توسط این اداره کل رهاسازی شده‌اند باید بگوییم اصلاً چنین کاری صورت نگرفته و گرگ‌ها جزو حیوانات وحشی این منطقه محسوب می‌شوند.

وی همچنین از مردم استان به‌ویژه از اهالی مناطق روستایی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه حیات‌وحش در مناطق شهری با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۱۸۱۲ به اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

خوشبختانه تا کنون علائم هاری در افراد مصدوم مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز گفت: کمبود غذا و تغییرات اقلیمی و یا تغییراتی ژنتیکی می‌تواند عامل اصلی بروز این‌چنین حوادث Accidents تلخ باشد که در فصل سرما بیشتر شاهد این قضیه هستیم.

امیرحسین بهداد بابیان اینکه گزارشی مبنی بر بروز علائم بیماری هاری در افرادی که موردحمله گرگ قرار گرفتند مشاهده نشده است ادامه داد: در تمام موارد حیوان گزیدگی، را باید مشکوک به هار گزیدگی تلقی کرده و ضروری است فرد مصدوم با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی، آمپول هاری را تزریق کند.

وی در خصوص حادثه حمله گرگ‌ها در روستاهای اطراف تبریز نیز گفت: مسئولان سریع وارد عمل شده و خوشبختانه تمامی مصدومان در بیمارستان‌های تبریز بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرارگرفته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم عجیب برای زن شوهر دار در پرونده شوم پارک چیتگر + عکس

دختر دبیرستانی با یک صیغه محرمیت بیوه شد / پس از صیغه به خواسته امیر تن دادم

وقتی عکس های بدن یک زن مدل آرایشی به دست پسر 24 ساله افتاد

فیلم نجات مرد نیمه برهنه که کنار رودخانه خوابش برده بود + تصاویر

سرقت مسلحانه پیتزا!+تصاویر

حکم اعدام در ملاءعام برای جوانی که دختر بچه ای را در مدرسه آزار داده بود/ قاضی مشهد صادر کرد + عکس

آزار و اذیت وحشیانه 7 زن و مرد در مزرعه / مرد کشاورز قربانیان را زنده زنده دفن می کرد + عکس

 

این دستشویی عمومی لوکیشن مورد علاقه بازیگر معروف ایرانی است! +عکس

بازیگر ایرانی دندانش را به خاطر نقش جدیدش کشید! +عکس

علت بازگشت ماندانا دانشور همسر سابق حمید گودرزی به ایران چه بود؟ +عکس

 

کدخبر: 229216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟