تامین کفش دانش آموزان نیازمند جایگزین حبس برای زندانیان سرعین شد

به گزارش رکنا، مجازات‌هایی جایگزین حبس؛ به این معنا که در برخی موارد برای اینکه مجازات موجب تجری نشود و اثرات‌ منفی‌اش بیش از چیزی نباشد که فرد مرتکب شده است، قانون‌گذار پیش‌بینی می‌کند فرد به جای مجازات حبس، جریمه نقدی بدهد و یا مثلا اقدامی در جهت خدمات عمومی به‌طور رایگان انجام دهد.

چندی است که قاضی قدیر محمدی، رئیس دادگستری و رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و حقوقی شهرستان سرعین استان اردبیل احکامی جایگزین حبس صادر می‌کند که بازتابی گسترده داشته است.

صدور حکم اسب سواری رایگان برای یک متهم که در اجاره دادن اسب برای سوارکاری فعالیت می‌نمود و هم‌چنین پرورش و رهاسازی کبک در طبیعت برای شکارچیان غیرمجاز از جمله احکامی است که جایگزین مجازات حبس شده است.

اما صدور حکم مجازات جایگزین حبس برای الزام متهم به تامین کفش‌های تولید داخل و با کیفیت برای دانش آموزان نیازمند علاوه بر تنبیه متهم موجب حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌شود.

قاضی قدیر محمدی هدف از صدور رأی این‌گونه احکام را کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان نمود.

وی افزود: در خصوص الزام متهم به تأمین کفش برای کودکان نیازمند، 220 جفت کفش از سوی متهم تهیه و هم‌زمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟