به گزارش رکنا، اعضای شورای شهرستان ری می گویند انتقال زندان بزرگ تهران به شهرری و بخش فشافویه باعث مشکلات زیادی برای مردم آن منطقه شده است و ناامنی در جنوب تهران، افزایش یافته است.

 رئیس شورای شهر حسن آباد و نایب رئیس شورای شهرستان ری درباره مشکلاتی که زندان بزرگ تهران به وجود آورده است، گفت: زندان بزرگ تهران، ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. آیا زیرساختهای این جمعیت برای سکونت در جنوب تهران دیده شده است؟ این جمعیت، به اندازه یک شهر است. قبلا شهرداری تهران مصوب کرده بود زندان بزرگ به فشافویه منتقل شود. ولی نکته اینجاست الان آب، برق و گاز زندان از شهر حسن آباد تامین می شود. وقتی به ادارات شهر مراجعه می کنیم چرا به خدمات رسانی توسعه نمی دهید، ادارات می گویند سازمان زندانها به ما بدهی های کلان دارد. ادارت می گویند زندان بزرگ تهران بالای ۳ تا ۴ میلیارد تومان بدهکار است. واقعیت این است که شهرستان ری محل سرریز مشکلات تهران شده است.

علیرضا زندکریمخانی، درباره انتقال زندان بزرگ تهران به جنوب پایتخت و بخش فشافویه گفت: وقتی زندان بزرگ تهران قرار بود به بخش فشافویه منتقل شود، صورتجلسه ای بین فرمانداری و شهرداری تهیه شد که امکانات زیرساختی لازم باید به آن منطقه واگذار می شد، امکاناتی مانند ایستگاه آتش نشانی، حمل و نقل جاده ای و امکانات زیربنایی آب و برق و گاز نیاز بود که اقدامی در این مورد نشد.

واگذاری زمین های کشاورزی ری به بنیاد تعاون قوه قضاییه

او درباره واگذاری برخی از اراضی کشاورزی مرغوب اطراف زندان بزرگ تهران به بنیاد تعاون قوه قضاییه گفت: اگر زمینی واگذار شده، از طریق قوه قضاییه انجام بوده است و اطلاع دقیقی ندارم ولی متوجه باشید در فشافویه ما چند نوع زندان داریم و زندان بزرگ تهران چند بخش دارد. یکی زندان کار است که کشاورزی توسط زندانیان در آن صورت می گیرد. بخشی هم ندامتگاه تهران بزرگ است که زندانیان در آن نگهداری می شوند. واقعیت این است که انتقال زندان به این بخش باعث افزایش مسایل امنیتی بخش فشافویه شده است.در حالی که حتی یک کلانتری به منطقه اضافه نشده. در روستای ابراهیم آباد که در جوار زندان بزرگ تهران است، خانواده زندانیان حبس ابد در حال مستقر شدن هستند. این مسایل آسیب اجتماعی برای ما دارد. باید امکانات زیربنایی برای آنها دیده شود.

نایب رئیس شورای شهر ری در ادامه سخنانش گفت: باید به این نکته توجه شود زندانی به نام زندان فشافویه نداریم. زندان به نام تهران بزرگ است. بخش فشافویه بزرگترین فرودگاه ایران و بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه را دارد. ما در فشافویه این همه پتانسیل و ظرفیت داریم، این بخش آثار باستانی و مردم خوب و نجیب دارد، ولی متاسفانه فشافویه را به عنوان زندان می شناسند. اسم زندان را از روی بخش فشافویه بردارید. آنجا زندان تهران بزرگ است.

زندکریمخانی با بیان اینکه قبلا قرار بود زندان بزرگ تهران در شهر اسلامشهر ساخته شود. شورای شهر اسلامشهر، جلوگیری کرد و در نهایت زندانها را به فشافویه منتقل کردند و کسی نبود مخالفت کند. معضلات و مشکلات به راحتی به سمت ما سرازیر می شود. شهرستان ری سر و سامان ندارد. متولی اصلی و حتی یک نماینده مستقل ندارد.

او درباره دفن پسماندهای ویژه استان تهران در شهر ری هم اعتراض کرد و گفت: قرار بود در روستای هوشنگ آباد که یکی از روستاهای مخروبه شهر حسن آباد و در جوار فرودگاه امام خمینی است، پسماندهای ویژه استان تهران دفن شود که با مخالفت شورای شهرستان روبرو شد و فعلا این مسئله متوقف شده است.

باقری عضو دیگر شورای بخش حسن آباد فشافویه هم اعلام کرد در روستاهای منطقه جنوب تهران، امنیت بسیار پایین است و در روزهای اخیر دچار مشکلات زیادی از جمله سرقت احشام شده ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟