قتل خونین پسر جوان در شمشیرکشی هولناک در میهمانی مختلط جنوب تهران / قاتل به یونان فرار کرده بود

به گزارش رکنا، چندی قبل، درگیری خونینی  در خانه‌ای در جنوب تهران از سوی همسایه‌ها به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد. با اعلام این خبر، ماموران کلانتری محل، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ،کارشناسان تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه بازپرس ویژه کشیک قتل راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از اینکه پای در خانه موردنظر گذاشتند در اتاق خواب جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که هدف ضربه شمشیر از ناحیه شکم قرار گرفته و به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد 4 نفر دیگر در  این خانه حضور داشتند و عامل جنایت شخصی به نام جمشید بوده که قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

کارآگاهان پلیس آگاهی در نخستین‌ گام تمام افراد حاضر در خانه را بازداشت کردند اما متوجه شدند که جمشید به صورت مخفیانه و قاچاق ایران را به مقصد یونان ترک کرده است، همچنین متهمان در جریان تحقیقات مدعی شدند که این جنایت به خاطر متلک‌پراکنی و مصرف مشروبات الکی رخ داده است.

بدین ترتیب دستگیری متهم از طریق پلیس بین‌الملل پیگیری شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد، جمشید به خاطر ارتکاب یک جرم دیگر در کشور یونان نیز بازداشت شده و اکنون پشت میله‌های زندان افتاده است و در حال حاضر امکان استرداد متهم وجود ندارد.

پس از پایان تحقیقات مقدماتی، با صدور حکم جلب به دادرسی برای پرونده و صدور کیفرخواست به ‌طور غیابی، اتهام مباشرت در قتل عمدی برای قاتل فراری در نظر قرار گرفته و پرونده برای رسیدگی قضایی به شعبه دهم دادگاه کیفری ارسال شد.

امروز دوشنبه بیستم فروردین‌ماه جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری آغاز شد؛ در ابتدا، کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای جنایی قرائت و سپس اولیای‌دم برای قاتل فراری اشد مجازات را درخواست کردند.

در ادامه یکی از شاهدان در جایگاه ایستاد و ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: با مقتول دوست بودم؛ روز حادثه یکی از دوستان مشترک ما به من زنگ زد و گفت که برای مهمانی به خانه‌ جمشید که نمی‌شناختمش بروم؛ هنگامی که به آن خانه رسیدم مقتول، دوست مشترکمان، جمشید و نامزدش نشسته بودند و مشروبات الکلی مصرف می‌کردند؛ به دلیل اینکه مشروب نخورده بودم حالت طبیعی داشتم و تا ساعت 8 شب آنجا ماندم اما سپس به خانه رفتم.

مرد جوان در ادامه گفت: در مسیر بودم که دوست مشترکمان زنگ زد و مدعی شد که مقتول به نامزد جمشید حرف‌های بی‌ربط زده و ممکن است که در خانه موردنظر درگیری ایجاد شود به همین خاطر سریعاً برگشتم تا اتفاقی میان آنها رخ ندهد.

شاهد جنایت بیان کرد: فضای خانه متشنج بود و جمشید داشت با مقتول مشاجره می‌کرد؛ در این میان جمشید یک شمشیر آورد که من با زدن ضربه‌ای به قفسه سینه‌اش شمشیر را گرفتم و برای اینکه درگیری بالا نگیرد و شوک ایجاد کنم 2 ضربه به سر خودم وارد کردم تا بترسند اما هنگامی که خون جاری شد، سرم گیج رفتم و چشمانم سیاهی رفت.

وی گفت:به دلیل سرگیجه شمشیر از دستانم روی زمین افتاد که در ادامه جمشید آن را برداشت و با مقتول وارد یکی از اتاق‌ خواب‌ها شد؛ دقایقی بعد جمشید که دستانش خونی شده بود سریعا از اتاق بیرون آمد و به حمام رفت؛ من به اتاق رفتم و جسد مقتول را مشاهده کردم که از ناحیه شکم هدف ضربه مرگباری قرار گرفته بود؛ پس از این حادثه هولناک به خاطر اینکه سرم خونریزی داشت با پای پیاده به خیابان رفتم تا خودم را به بیمارستان بروم؛ همه چیز خیلی زود اتفاق افتاد و پس از آن دیگر جمشید را ندیدم.

به گزارش تسنیم، پس از اظهارات مرد جوان، پایان اولین جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام شد و رسیدگی قضایی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ادامه دارد.

کدخبر: 986848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟