برکناری مدیر مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان دشتی خورکوج + فیلم لحظه تنبیه بدنی

به گزارش رکنا، روز سه‌شنبه فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یکی از مسئولان مدرسه‌ای غیرانتفاعی در خورموج چند پسر دانش‌آموز را کنار دیوار ردیف کرده و با خشونت شروع به کتک زدن بچه‌ها می‌کند. این در حالی است که چند دانش‌آموز و مرد و زن دیگر نیز در اتاق شاهد این خشونت فیزیکی و کلامی هستند. پس از انتشار این فیلم بر اساس تاریخ مندرج روی تصاویر مشخص شد حادثه مربوط به آبان امسال بوده است اما مسئولان آموزش و پرورش اظهار داشتند از وقوع این حادثه تلخ در مدرسه مورد نظر بی‌اطلاع بوده‌اند.

در همین رابطه صبح دیروز مهدی مهرانگیر رئیس کل دادگستری استان بوشهر درباره تصاویر خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان یک مدرسه در شهرستان خورموج استان بوشهر به میزان گفت: در شبکه‌های مجازی تصاویری از خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی البرز شهرستان خورموج استان بوشهر توسط مدیر مؤسسه منتشر شده است. بلافاصله دستور دستگیری فردی که خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان انجام داده بود، صادر شد و در حال حاضر مدیر مؤسسه دستگیر شده است. دستور انجام تحقیقات اولیه و بازجویی صادر شد و با قاطعیت و شدت با این فرد برخورد می‌شود تا برای دیگران درس عبرت باشد.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند در پی پخش کلیپ تنبیه بدنی چند دانش‌آموز در یکی از دبستان‌های غیردولتی در شهرستان دشتی در روز سه‌شنبه بلافاصله اتاق وضعیت در کل آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل و پس از بررسی‌ها و تحقیقات لازم و احراز صحت آن کلیپ، بلافاصله در کمترین زمان ممکن دستور لغو ابلاغ مدیر مدرسه مذکور صادر شد.

پرونده خاطی برای رسیدگی خارج از نوبت به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل و شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی جهت طی مراحل قانونی ارسال خواهد شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر سیاست اصولی خود را تکریم شایسته مقام والای دانش‌آموز می‌داند و با هر رفتار و برخوردی که شأن، حرمت و کرامت انسانی دانش‌آموز را نادیده بگیرد، بشدت برخورد خواهد کرد و در این راه هیچ خط قرمزی برای آموزش و پرورش در برخورد با خاطیان وجود نخواهد داشت.

کدخبر: 972507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟