42 هزار تومان جریمه مختل شدن نظم عبور و مرور

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یک سری تخلفات وجود دارد که واقعا باعث مختل شدن نظم و جریان ترافیک می شوند، ولی یک سری تخلفات ساکن و غیر مجاز نیز علاوه بر اینکه  باعث بی نظمی ها در  شهر  می شوند موجب حادثه نیز می گردند .

سرهنگ شریفی افزود : رایج ترین تخلف غیر مجازی که ما در شهر ها شاهد آن هستیم توقف در حریم تابلو های مطلقا ممنوع می باشد که مبلغ جریمه آن 42 هزار تومان است .

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت : توقف در حریم میادین ، تابلوها و سطوح شطرنجی باعث بر هم زدن نظم ترددها می شود . بیشتر رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها مرتکب این تخلف می شوند و دلیل آن نیز بیشتر به خاطر این است که مسافران خود را در این محل ها سوار و پیاده می نمایند .

این مقام انتظامی افزود: با بیان اینکه در رینگ داخلی میادین توقف اکیدا ممنوع است گفت : عمدتا در حاشیه میادین سطوح شطرنجی  با رنگی متفاوت روی آسفالت ترسیم شده است . در داخل تونل ها نیز این خطوط شطرنجی را می بینیم و در حریم حاشیه بزررگراهها نیز دیده می شود . تاکید می شود توقف بر روی این خطوط شطرنجی ممنوع است .

سرهنگ شریفی گفت : خطوط شطرنجی در واقع هشدار بیشتری در خصوص عدم توقف ها به رانندگان می دهد و این را می گوید که علاوه بر ایجاد ترافیک و بی نظمی در واقع شاید مسبب حادثه نیز می شوید .  

وی ادامه داد : توقف غیر مجاز بعدی توقف به صورت دوبله می باشد که بعضا مقابل مراکز تجاری و ساختمان ها و بیشتر مقابل جاهایی که مخاطب جذب می کند مانند داروخانه ها ، مدارس و ... انجام می شود .

سرعنگ شریفی افزود : برخی مواقع کمی جلوتر برای پارک کردن جا هست و می توان چند قدم آنطرف  تر پارک کرد ولی برخی رانندگان درست در همان محل و مقابل محلی که کار دارند توقف کرده و باعث ترافیک می شوند .

 

کدخبر: 967152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟