اعزام تکنسین‌های فوریت های پزشکی آبادان به بالای ۴۰۰۰ ماموریت در یک ماه

کتر افشین دریانبرد سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار در آبادان اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان بخشی از سیستم جامع تامین خدمات سلامت ،با ارائه خدمات فوریت های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث به مراکز درمانی ،نقش خود را ایفا می کند.

هدف اصلی خدمات پیش بیمارستانی ، بررسی اولیه بیماران و مصدومین و ارائه خدمات درمانی به افرادی است که به خدمات فوری نیاز مبرم دارند. انجام اقدامات درمانی اولیه ،پیشگیری از بروز ناتوانی ها و انتقال صحیح و سریع مصدومین توسط پرسنل تخصصی متبحر و آموزش دیده به مرکز درمانی از جمله وظایف مهم این سیستم محسوب می شود.

دکتر دریانبرد افزود ؛اورژانس پیش بیمارستان مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان در آذر ماه سال جاری _ تعداد ۴هزار ۷۴ ماموریت انجام داده که از این تعداد ۱۶۸۶ مورد مربوط به ماموریت‌های غیر تصادفی از قبیل بیماریهای ، قلبی ، مغزی ، تنفسی و غیره بوده است و تعداد ۲۳۸۸ مورد مربوط به ماموریت‌های تصادفی درون شهری و جاده ایی بوده است .

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت :تکنیسن‌های فوریت‌های پزشکی دانشگاه در آذرماه سال جاری به ۲۴۴۵ ماموریت در شهرستان آبادان، ۱۱۲۰ ماموریت در شهرستان خرمشهر و ۵۰۹ ماموریت در شهرستان شادگان اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: از تعداد ماموریت های انجام شده ،یکهزار ۳۵۱ بیمار در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند و ۵۹۹ نفر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

در پایان دکتر دریانبرد ،با قدردانی و تشکر از پرسنل زحمتکش فوریت های پزشکی و آرزوی سلامتی برای همه هموطنان عزیز ،توصیه کرد : نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت بروز حادثه با شماره گیری ۱۱۵ از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بهره‌مند شوند .

علی رنجکش

کدخبر: 960534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟