سرقت مسلحانه از آرامگاه اویس قرنی در کرمانشاه

به گزارش رکنا، چهار مرد مسلح با سلاح گرم شامگاه یکشنبه در میان مه‌گرفتی منطقه به آرامگاه منسوب به «اویس قرنی» در ۲۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر کرمانشاه حمله کرده و پس از درگیرشدن با خادمان این محل ضریح را شکسته و مقداری وجه نقد دزدیدند.

به گفته ماموستا خلیفه جواد شریفی متولی آرامگاه؛ سارقان مسلح با استفاده از دستگاه سنگ فرز قفل‌های آرامگاه را شکسته و حدود ۱۲ میلیون ریال وجه نقد موجود داخل آن را دزدیدند.

ماموستا شریفی توضیح داد که سارقان مسلح در جریان دزدی اخیر با ۲ نفر از خادمان و یک نفر از دکه‌‌داران نزدیک آرامگاه درگیر شده و آنها را کتک زدند اما آسیب جدی به آنها وارد نشده است. دزدان غیر از وجه نقد چیزی با خود نبرده و همه وسایل آرامگاه سر جای خودش است؛ او در عین‌حال از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست برای ارتقای سطح امنیت منطقه تلاش کنند.

ماموستا شریفی تصریح کرد: بر اساس تصمیم مسئولان اداره اوقاف کرمانشاه قرار است آرامگاه به تجهیزات حفاظتی و دوربین مداربسته مجهز شود.وی به حضور مأموران نیروی انتظامی و سپاه در محل اشاره کرد و گفت: مأموران این دو ارگان بموقع در محل حاضر شدند و مراتب را صورت‌جلسه کردند. بررسی موضوع، شناسایی و دستگیری سارقان در دست بررسی است.

کدخبر: 960386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟