اعمال قانون 130 هزار موتورسیکلت و 33 هزار خودرو بدلیل تخلف پلاک / تغییر در شماره پلاک جرم است

به گزارش رکنا، سرهنگ کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت :از ابتدای سال برخورد با تخلفات سرلوحه کارها و اقدامات ویژه پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت که برخورد با تخلفات پلاک از جمله آنها بود .  

وی افزود : پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن است و تغییر در ارقام و پوشش پلاک وسیله نقلیه تغییر در اسناد و شناسنامه محسوب و در قانون جرم انگاشته شده است .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر تهران حدود 25 هزار دستگاه موتورسیکلت بدلیل تخلفات پلاک در پارکینگ ها توقیف شده اند .

سرهنگ کشیر افزود : همچنین در این بازه زمانی حدود 1200 دستگاه خودرو نیز به دلیل تخلفات پلاک در پارکینگ ها توقیف گردیده اند .

وی گفت : از ابتدای سال جاری همچنین در بحث پوشش و مخدوشی پلاک ، حدود 130 هزار دستگاه موتورسیکلت مورد اعمال قانون قرار گرفته اند و نیز در این مدت حدود 33 هزار مورد اعمال قانون برای خودروها توسط همکاران بنده در سطح معابر شهر تهران صادر شده است .  

وی گفت : این تعداد آمار بسیار زیاد است و پلیس راهور تهران بزرگ به راحتی از کنار این تخلف عبور نمی کند و با توجه به مواد قانونی با این نوع تخلف با قاطعیت و جدیت برخورد و وظیفه خود را در این خصوص انجام خواهد داد .  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست شناسنامه خودروی خود که همان پلاک وسیله نقلیه می باشد را دستکاری نکنند زیرا در قانون برای این تخلف اشد مجازات در نظر گرفته شده است .

 

کدخبر: 953973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟