افشای راز جوان گمشده در یک شرکت هرمی + جزییات

به گزارش رکنا،سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: 4 آذرماه سال جاری در پی دریافت خبری مبنی بر مفقودی یک جوان ۲۰ ساله، طی اظهارات خانواده فرد گمشده ، کارآگاهان مشکوک به فعالیت وی در شرکت های هرمی شدند، و بر همین اساس موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان طی تحقیقات از خانواده فرد گمشده دریافتند؛ وی پس درگیری با خانواده به دلایل مشکل مالی از خانواده درخواست پول می کند و سپس به صورت ناگهانی از منزل خارج شده و دیگر بازنگشته است. کارآگاهان با توجه به اظهارات خانواده فرد گمشده تحقیقات میدانی و اطلاعاتی گسترده خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند سرنخ هایی را به دست بیاورند و طی آن پس از گذشت چند روز موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال گروگانگیری، در یک عملیات عافلگیرانه جوان گمشده را شناسایی و دریافتند که یک تیم ۲۰ نفره حدودا ۲۱ ساله مشغول فعالیت در یک شرکت هرمی شدند و تمامی این افراد در مخفیگاهشان دستگیر و به اداره چهاردهم منتقل کردند.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه بیان داشت: متهمان با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف و اقرار کردند به دلیل مشکلات مالی و نبود کار به این کار روی آوردند. آن ها از شیوه و شگرد خود اینگونه گفتند که ابتدا از طریق آگهی در سایت های خرید و فروش یا از طریق دوستان، آشنایان به صورت دوستانه پیش می‌روند و پس از جلب اعتماد آنان و دادن وعده های پوشالی آنان را در این مسیر می‌کشاندند و سوءاستفاده می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی ، برای  شناسایی دیگر همدستان همچنان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

کدخبر: 952752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟