رشد ۶۴ درصدی کشف پرونده‌های تخلفات کلان اقتصادی

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی با بیان این که مقابله و مبارزه همه‌جانبه با مسئله قاچاق کالا و ارز با رصد و پایش سرشاخه‌های اصلی و مهره‌های اصلی قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان کرد: بالغ بر ۳۳ درصد از پرونده‌های متشکله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به پرونده‌های خرد بوده که توسط پلیس‌های تخصصی  از جمله پلیس پیشگیری، یگان امداد و ... کشف و با توجه به تغییر رویکرد این پلیس مبنی بر برخورد با جرایم سازمان‌یافته، در پرونده‌های تخلفات کلان و سازمان‌یافته (با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان) با افزایش ۱۹۱ درصدی مواجه هستیم و در پرونده‌های خرد (با ارزش زیر یک صد میلیون تومان) شاهد کاهش ۳ درصدی هستیم. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با بررسی وضعیت آماری جرایمی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس و زمین‌خواری که به صورت باندی صورت گرفته و دارای آثار مخرب اقتصادی است، در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده است، به ‌طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشف جرایم سازمان‌یافته و باندی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

رحیمی بیان داشت: در معاونت اطلاعات اقتصادی نسبت تعداد پرونده‌های اقتصادی سازمان‌یافته و کلان در آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس گمرک افزود: برابر بررسی‌های انجام‌شده، بالاترین ارزش کالاهای  کلان و مهم کشف‌شده مربوط به کشف سوء استفاده از کارت بازرگانی است، به طوری که شاهد افزایش 5۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم این حوزه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی در جمع‌بندی اقدامات پلیس امنیت اقتصادی کشور در آبان‌ماه سال جاری خاطرنشان کرد: در مجموع در آبان‌ماه سال جاری ۹۰ فقره پرونده سازمان‌یافته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و گمرکی تشکیل و رسیدگی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

 

کدخبر: 952112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟