رسم غلط تیراندازی در مراسم با کمک بزرگان طوایف خوزستان برچیده شود

به گزارش رکنا، علی دهقانی در آیین معرفی دادستان جدید شهرستان خرمشهر بیان کرد: شیوخ، معتمدان و سادات، صلح یاران و سفیران صلح و سازش استان هستند و باید از این ظرفیت برای برچیدن رسم غلط تیراندازی در مراسم مختلف استفاده کرد.

وی افزود: رسم غلط تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا همواره خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته که باید ضمن برخورد قاطع و بازدارنده با پدیده خسارت‌بار و دارندگان و استفاده کنندگان سلاح گرم از فرهنگسازی و اقدامات لازم برای مقابله با این موضوع استفاده شود.

دهقانی احیای حقوق عامه را از مطالبات به حق مردم و وظیفه دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم بر انجام وظایف و عملکرد مدیران و پاسخگویی به مردم نظارت کند.

رییس کل دادگستری خوزستان به ظرفیت بزرگ مرزی، بندری و اقتصادی خرمشهر برای اشتغال‌زایی و ارزآوری اشاره کرد و ادامه داد: حداقل حقوق مردم این شهرستان به عنوان مرزداران و میزبانان زائران عتبات عالیات توسعه و پیشرفت متوازن اقتصادی است.

وی ارائه خدمات مطلوب شهری را از مطالبات مردم خرمشهر عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح‌های اقتصادی در این شهرستان بهره برد.

دهقانی از دادستان جدید شهرستان خواستار تسریع تعیین تکلیف ۲ مقوله اموال رسوبی در گمرک و اراضی بدون سند مالکیت در خرمشهر شد.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: مشخص نشدن وضعیت اراضی بدون سند باعث زمین خواری، کلاهبرداری، تضییع حقوق بیت‌المال و افزایش دعاوی در محاکم قضایی می‌شود.

طی چند روز اخیر ۹ نفر از عوامل تیراندازی در ۲ مراسم عروسی شهرستان‌های صیدون و رامشیر بازداشت شدند.

در پی تیراندازی در مراسم عروسی هفته گذشته شهرستان صیدون یک زن باردار کشته شد.

کدخبر: 950556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟