راننده نیسان آبی قصاص شد / صبح امروز رخ داد + جزییات

به گزارش رکنا، عصر 4 دی ماه سال 1388 خبر تصادف مشکوکی به کلانتری 156 افسریه گزارش شد که در آن از برخورد یک نیسان آبی با یک دستگاه پراید اعلام شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که راننده نیسان آبی بعد از دنده عقب گرفتن خودرو با شدت تمام در حال دور زدن در خیابان مرد تعمیرکاری را که امین نام داشت زیر گرفت، در همان لحظه تصادف راننده نیسان آبی به همراه اهالی محل امین را به بیمارستان منتقل می کنند که در نهایت این تعمیرکار جوان 3 روز بعد از حادثه به کام مرگ فرو میرود.

بعد از اعلام مرگ امین از سوی خانواده متوفی، پدر وی به عنوان ولی دم از راننده نیسان آبی شکایت کرده و در اظهاراتش بیان میکند که رضا راننده نیسان آبی از 2 سال قبل با پسرش اختلاف داشته و مطمئن است که او با قصد کشتن پسرش را زیر گرفته است.

بر اساس اظهارات پدر متوفی و شاهدین حاضر در محل بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 14 ارجاع شد که بعد از بازداشت در اعترافاتش گفته بود علت اصلی این حادثه اختلاف آنها برای جای پارکینگ ماشینشان بوده است ، امین که تعمیر کار و مستاجر من است همیشه ماشینش را جای خودروی من پارک می کند من هم آن روز عصبانی و خسته بودم و بدون قصد قبلی دنده عقب رفتم و به خاطر اینکه حواسم نبود با سرعت به جلو حرکت کردم و اصلا امین را زیر ماشین ندیدم.

اما بعد از بررسی های انجام شده از سوی بازپرس ویژه قتل و بازبینی دوربین های مداربسته و اعترافات نهایی قاتل به زیر گرفتن امین اعتراف کرده و نیت خود را اختلافات قدیمی گفته بود.

پرونده پس از بررسی در شعبه  5 دادسرای امور جنایی کیفرخواست را مبنی بر قتل عمد امین توسط راننده نیسان آبی صادر کرد و پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری تهران ارجاع داده شد که دادگاه رضا را متهم بر قتل عمد مرد مسلمان ، صدمه بدنی عمدی و جرح به یکبار قصاص و 9 ماه حبس و پرداخت 1/5 نفر شتر محکوم کرد و پرونده برای تایید حکم نهایی به دیوانعالی کشور ارجاع شد.

پرونده پس از بررسی های دقیق و رفع نقص های داشته مهر تایید توسط قضات دیوانعالی کشور زده شد و راننده نیسان آبی در لیست قصاص قرار گرفت و پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و صبح امروز در نخستین روز آذر ماه مرد جوان به اتهام قتل عمد مرد تعمیرکار در زندان پای چوبه دار رفت و حکم صادر شده به اجرا در آمد.

کدخبر: 948750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟