پدر نمونه خانواده قاتل سریالی از کار درآمد

به گزارش رکنا، ادوارد پیسنل، که به عنوان «جانور جرسی» نیز شناخته می‌شد، یک جنایتکار بدنام در جزیره جرسی بود. پیسنل در سال 1924 به دنیا آمد و به خاطر یک سری جنایات هولناک که در دهه 1960 مرتکب شد، اسمش بر سر زبان‌ها افتاد.

به گزارش یک‌پزشک، پیسنل به اصطلاح یک مرد خانواده و یکی از اعضای محترم جامعه بود، اما آن روی سکه او، یک متجاوز سریالی و یک کودک‌ربا نهفته بود و زندگی دوگانه‌ای داشت. او با یک ماسک دست ساز و یک شنل بلند وارد خانه‌ها می‌شد و قربانیانش را وحشت‌زده می‌کرد. لباس متمایزش که شامل ماسکی شبیه شیطان یا جانور شاخدار بود، شهرت داشت.

او سال‌ها وحشت را در منطقه مستولی کرد و طی آن او یک سری تجاوزهای جنسی وحشیانه و آدم ربایی انجام داد که اغلب دختران جوان را هدف قرار می‌داد. تا حدودی به دلیل مخفی بودن زندگی دوگانه‌اش و توانایی‌اش برای ادغام با جامعه، توانست برای مدتی از دستگیری فرار کند.

در سال 1971، پیسنل سرانجام پس از تحقیقات طولانی پلیس دستگیر شد. او به 13 مورد تجاوز جنسی و جنایات دیگر محکوم شد. او به 30 سال زندان محکوم شد اما بعداً تشخیص داده شد که مبتلا به اسکیزوفرنی است و در یک موسسه روانی امن بستری شد.

مورد ادوارد پیسنل نمونه هولناکی از یک فرد به ظاهر معمولی است که یک زندگی دوگانه تاریک و زشت هم دارد و سال‌ها جامعه کوچکی را به وحشت می‌اندازد.

داستان او به دلیل ماهیت ناراحت‌کننده و معمایی‌اش دستمایه کتاب‌ها، مستند‌ها و فیلم‌ها شده است.

او در زندگی عمومی خود به عنوان فردی مودب و خوش‌مشرب شناخته می‌شد، اما پشت در‌های بسته، برخی از وحشیانه‌ترین جنایات تاریخ جزیره را مرتکب شد.

در 17 ژوئیه 1971، ادوارد پیسنل به دلیل روشن شدن چراغ قرمز و تلاش برای فرار از تعقیب و گریز پلیس توسط پلیس دستگیر شد. در داخل ماشین سرقتی، که او اوایل عصر همان روز دزدیده بود، پلیس چوب‌های نوک تیز و قطعاتی از لباس هراسناک او را پیدا کرد. در بازرسی خانه‌اش هم نقاب متمایز او و فهرستی از قربانیان احتمالی، کشف شد و او را با جنایات مرتبط کرد.

جنایات پیسنل تأثیر عمیقی بر جزیره کوچک جرسی گذاشت. جامعه وحشت‌زده بود و مردم در زندگی روزمره خود اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دادند. بسیاری از والدین شب‌ها فرزندان خود را از ترس «جانور» در خانه نگه می‌داشتند.

زمانی که پیسنل در آسایشگاه روانی بود، چندین تلاش برای فرار انجام داد، که فقط به بار پیرامون پرونده‌اش افزود.

ادوارد پیسنل پس از آزادی از زندان برای مدت کوتاهی به جرسی بازگشت، اما به دلیل شدت احساسات محلی علیه او از آنجا دور شد. او در سال 1994 در جزیره وایت درگذشت.

 

کدخبر: 944834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟