آگاه‌ سازی دانش آموزان از جرائم فضای مجازی

به گزارش رکنا، ستوان‌ یکم مهدی لفته‌ئی کارشناس اداره پیشگیری پلیس فتا خوزستان با حضور در جمع دانش آموزان مدرسه اهواز گفت: به دلیل پویایی فضای سایبری، مجرمان سایبری با شگردها و ترفندهای به روز، شهروندان عزیز ما را فریب می دهند. هموطنان دقت داشته باشند نکات پیشگیرانه و هشدارهای سایبری پلیس فتا را  بصورت مداوم پیگیری و استفاده نمایند تا در دام این شیادان گرفتار نشوند.

کارشناس پلیس فتا ادامه داد : یکی از مهم ترین جرائم کلاهبرداری سایبری، ارسال لینک جعلی از سوی مجرمان برای شهروندان است که از طریق پیامک یا پیام های شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال می‌شود و آنها را ترغیب می‌کند تا روی آن کلیک کنند. با عناوین مختلفی هم ارسال می‌شود مانند: سود سهام عدالت، ابلاغیه قضایی و ...

وی توصیه کرد : به طور مثال در گذشته مجرمان سایبری پیام حاوی لینک جعلی با عنوان سهام عدالت برای هموطنان ارسال میکردند که با ورود به این لینک آلوده، حساب های شخصی و بانکی افراد به سرقت میرفت. امروزه همین شگرد کلاهبرداری با شگرد جدیدتری رائه میشود. بدین ترتیب که شیاد سایبری ابتدا با پیام حاوی لینک آلوده، مثلا اکانت روبیکا یکی از شهروندان را هک نموده سپس با ایجاد یک گروه در روبیکا و افزودن مخاطبین فرد قربانی، در این گروه لینک جعلی ارسال نموده و به آنها میگوید سود سهام عدالت را دریافت کرده ام، شما نیز وارد این لینک شوید. بدین ترتیب از تمامی مخاطبین فرد قربانی، کلاهبرداری می کند.

کارشناس پلیس فتا استان خوزستان ضمن معرفی سایت پلیس فتا گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش و یا با شماره 096380 تماس حاصل کنند.

کدخبر: 941910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟