دسیسه خبیثانه مرد پاکستانی در تهران ! / از مرز ترکیه گروگانان را شکار می کرد !

به گزارش رکنا، اعضای باند گروگانگیران بین‌المللی، مهاجران اخراجی از کشور ترکیه را با وعده انتقال به اروپا گروگان می‌گرفتند و پس از اخاذی میلیاردی از خانواده‌هایشان آن‌ها را رها می‌کردند. مأموران پلیس تهران یکی از اعضای این باند را که مردی پاکستانی است، دستگیر کردند و تحقیقات برای دستگیری اعضای دیگر باند ادامه دارد.

چندی قبل سه پسر جوان سراسیمه خودشان را در تهران به اداره پلیس رساندند و از چهار مرد به اتهام گروگانگیری و اخاذی چند میلیاردی شکایت کردند. مردان جوان در حالی که وضعیت جسمی و ظاهری مناسبی نداشتند و هنوز ترس در چهره‌شان نمایان بود، مدعی شدند ساعتی قبل از دام چهار مرد خشن نجات یافته و به سرعت خودشان را به اداره پلیس رسانده‌اند.

رویای زندگی در اروپا

یکی از شاکیان گفت: «ما سه نفر دوستان صمیمی هستیم که از دوران کودکی با هم بودیم. سال‌ها با هم در یک مدرسه درس خواندیم و حتی پس از دیپلم هم همگی برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه ثبت‌نام کردیم. از همان دوران نوجوانی عشق زندگی در اروپا را داشتیم و وقتی هم که وارد دانشگاه شدیم، این اشتیاق در ما بیشتر شد و همه در تلاش بودیم تا راهی برای رفتن به اروپا پیدا کنیم. خیلی تلاش کردیم راه قانونی برای مهاجرت پیدا کنیم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم تا اینکه فردی به ما پیشنهاد داد برای رفتن به اروپا اول باید به کشور ترکیه برویم و از آنجا افرادی هستند با گرفتن پول ما را به اروپا می‌رسانند. عشق مهاجرت کورمان کرده‌بود و از طرفی هم فکر می‌کردیم برای رسیدن به آرزوهایمان باید از ایران برویم و به همین دلیل هم اواخر سال گذشته به قاچاقچی انسانی پول دادیم و به صورت غیر‌قانونی به ترکیه رفتیم.»

شاکی ادامه داد: «سختی‌های زیادی را متحمل شدیم، اما در نهایت پس از چند روز به شهر استانبول ترکیه رسیدیم. فکر می‌کردیم همه سختی‌ها تمام شده‌است و زمان خوشی و شیرینی رسیده‌است، اما اشتباه فکر می‌کردیم و تازه گرفتار‌های ما شروع شده‌بود. قرار شد مدتی در ترکیه بمانیم و بعد از طریق قاچاقچی دیگری به کشور یونان یا آلمان منتقل شویم. مجبور شدیم روز‌ها کارگری کنیم و به صورت مخفیانه و دور از چشمان مأموران پلیس ترکیه زندگی کنیم. دشواری‌ها و رنج‌های آنجا را به جان خریدیم، به امید اینکه هر چه زودتر راهی اروپا شویم و به رؤیاهایمان برسیم، اما تمام آنچه رشته بودیم، ناگهان بر باد رفت. یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شدیم، مأموران پلیس را بالای سرمان دیدیم و تازه متوجه شدیم یک نفر ما را لو داده و به پلیس گفته که ما به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده‌ایم. به هرحال چاره‌ای نبود و ما از کشور ترکیه اخراج شدیم.»

پسر جوان در ادامه گفت: «وقتی از سوی مأموران بازداشت شدیم، با مردی پاکستانی آشنا شدیم که خودش را دکتر معرفی کرد و گفت مدیریت شرکت بزرگی را در زمینه مهاجرت و اشتغال به عهده دارد. او آدرس ساختمانی را در تهران به ما داد و گفت وقتی به ایران رسیدیم، بلافاصله خودمان را به دفترش برسانیم تا همکارانش مراحل قانونی گرفتن ویزای تحصیلی یا کاری را برای کشور‌های یونان یا آلمان برای ما فراهم کنند. اگر چه از کشور ترکیه اخراج شده‌بودیم، اما وقتی با مرد پاکستانی آشنا شدیم، خوشحال شدیم که در نهایت راهی برای رفتن به اروپا پیدا کردیم، اما خبر نداشتیم او دکتر قلابی است و نقشه گروگانگیری ما را برای اخاذی میلیاردی طراحی کرده‌است. عشق زندگی در اروپا باعث شد این بار فریب مرد پاکستانی را بخوریم و وقتی به ایران رسیدیم به سرعت خودمان را به آدرسی که او داده‌بود، رساندیم.»

شاکی افزود: «محل قرار خانه قدیمی در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران بود و وقتی وارد آنجا شدیم سه مرد به سراغمان آمدند و پس از کتک‌کاری دست و پای ما را با طناب بستند و در اتاقی زندانی کردند. در آنجا متوجه شدیم مرد پاکستانی هم به ایران آمده و در آن خانه حضور دارد. به تنها چیزی که فکر نمی‌کردیم گروگانگیری بود، اما متوجه شدیم از سوی باند خشنی گروگان گرفته شده‌ایم. آن‌ها ما را یکی‌یکی شکنجه می‌دادند و از ما فیلم تهیه می‌کردند و بعد فیلم‌های ما را برای خانواده‌هایمان می‌فرستادند تا از آن‌ها اخاذی کنند. به خانواده‌هایمان گفته‌بودند اگر موضوع را به پلیس خبر بدهید، ما را می‌کشند و جنازه‌های ما را آتش می‌زنند و خاکسترمان را در کشور ترکیه به دریا می‌ریزند. آنقدر آن‌ها خانواده‌هایمان را تهدید کرده‌بودند و فیلم‌های شکنجه ما را برای آن‌ها فرستاده‌بودند که آن‌ها از ترس برای هر کدام از ما ۱۰ هزار دلار ارز دیجیتالی فرستاده‌بودند و به خاطر اینکه جانمان به خطر نیفتد به پلیس هم خبر نداده‌بودند. در نهایت ساعتی قبل آن‌ها ما را با دست و پا و چشمانی بسته در بیابان‌های اطراف تهران رها کردند و خودشان گریختند. پس از این ما به هر سختی بود، دست و پایمان را باز کردیم و خودمان را به اداره پلیس رساندیم تا از چهار گروگانگیر شکایت کنیم.

با شکایت سه مرد جوان تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور بازپرس جنایی برای شناسایی گروگانگیران میلیاردی وارد عمل شدند.

مأموران در نخستین گام به اسارتگاه شاکیان رفتند، اما دریافتند خانه قدیمی اجاره بوده و متهمان هم برای چند روزی با مدارک جعلی آنجا را اجاره و پس از اجرای نقشه‌شان محل را ترک کرده‌اند.

مأموران پلیس در ادامه با اطلاعاتی که به دست آوردند، متوجه شدند مرد پاکستانی از ترکیه به ایران آمده و بدین ترتیب مخفیگاهش را شناسایی و وی را بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا جرم خود را انکار کرد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد، به گروگانگیری با همدستی سه نفر از اعضای باند اعتراف کرد.

وی گفت: «مدتی قبل با اعضای باند گروگانگیری در ترکیه آشنا شدم که در ترکیه و ایران فعالیت می‌کردند. ما افرادی را که به صورت غیر‌قانونی از ایران به کشور ترکیه آمده‌بودند و قصد داشتند به اروپا مهاجرت کنند، شناسایی می‌کردیم. وظیفه من این بود آن‌ها را به پلیس ترکیه لو بدهم و بعد خودم را به آن‌ها به عنوان مدیر شرکتی در زمینه مهاجرت معرفی کنم. من سیکل دارم، اما خودم را دکتر معرفی می‌کردم تا طعمه‌هایم بیشتر به من اعتماد کنند. ما همیشه با وعده انتقال آن‌ها به اروپا نقشه گروگانگیری‌مان را اجرا می‌کردیم. معمولاً من هر فردی را که معرفی می‌کردم، به اندازه مبلغ اخاذی از خانواده‌اش دستمزد می‌گرفتم.»

متهم پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در تلاشند تا همدستان متهم را شناسایی و بازداشت کنند.

منبع: روزنامه جوان

کدخبر: 941352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟