کاهش 32 درصدی جانباختگان تصادف در اردبیل

به گزارش رکنا، سرهنگ وحید علیپور افزود: در سه ماه تابستان سال جاری علیرغم افزایش سفرهای تابستانی به استان اردبیل با حضور تاثیرگذار دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان مانند راهداری، پلیس راه، عوامل امدادی و اورژانس، هلال احمر و امداد خودرو تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس راه استان اردبیل علاوه بر حضور مستمر در جاده‌ها، به‌صورت هوشمند نیز رفتارهای ترافیکی رانندگان در راه‌های ارتباطی استان را مدیریت و کنترل می‌کند، اظهار کرد: با مدیریت صحیح و پایش رفتارهای ترافیکی رانندگان توسط پلیس این موفقیت حاصل شده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با تقدیر از رانندگان قانونمند، بیان کرد: پلیس با اندک رانندگانی که جان و ایمنی مسافران را به خطر می‌اندازند با توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ و توقیف ساعتی وسایط نقلیه برخورد می‌کند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین علل وقوع تصادف در جاده‌ها خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، اضافه کرد: پلیس برای جلوگیری از وقوع تصادف اقدام به اجرای طرح "توقف حرکت" کرده و از ادامه مسیر رانندگانی که علایم خستگی و خوب‌آلودگی دارند، جلوگیری می‌کند.

وی به رانندگان و مسافران توصیه کرد که ضمن خودداری از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی با آمادگی کامل رانندگی کرده و هر۲ ساعت، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد با توجه به بالا بودن میزان تردد در راه‌های ارتباطی استان، حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به آمادگی کامل نیروهای پلیس راه برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران، بیان کرد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه‌ساز است و با رانندگان متخلف مماشات نخواهد شد.

وی از رانندگان خواست، ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمزهای ناگهانی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری و فاصله طولی خودرو خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند، ادامه داد: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات منجر به فوت یکی از استان‌های برتر کشور شود.

از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران است به طوری که هر سال در همه محورهای استان شاهد ترافیک و رشد تردد هستیم.

 

کدخبر: 931673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟