راننده مخل نظم و امنیت حادثه تعزیه‌خوانی پارس‌آباد دستگیر شد

به گزارش رکنا، فیروز فرهانی  با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی که در شانزدهم اردیبهشت ماه در روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد و در مراسم عزاداری اقدام به اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق زیر گرفتن احدی از تعزیه خوانان با اتومبیل شخصی خود کرده بود با دستور قضایی و با تلاش‌های قابل تحسین عواملین فراجا دستگیر، به دادسرا معرفی و بازداشت شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت، آرامش و حس آرامش جامعه از اولویت‌های اساسی دادستانی است،خاطرنشان کرد: بنا به تحقیقات محوله و اظهارات متهم مشکلات شخصی و روحی از جمله داشتن برگ جلب به خاطر محکومیت دیگر، انگیزه متهم بوده و قصد اهانت به عزاداری را نداشته است.

دادستان پارس آباد در ادامه ایجاد حس امنیت و آرامش و حفظ پایدار این مهم را از حقوق بارز مردم شهرستان پارس آباد عنوان کرد و گفت: در حدود اختیارات دادستانی اجازه فرار و در امان ماندن متهمان جرائم خشن را از چنگال قانون را نخواهیم داد و برخورد صریح، قاطع و قانونی در انتظار متهمان است.

وی بیان کرد: حسب تصمیمات اتخاذ شده ،شعبات ویژه برای تحقیقات در خصوص چنین جرائمی تعیین شده و هم اکنون پرونده در شعبه اول دادیاری تحت تحقیقات مقدماتی است و متهم بازداشت است.

فرهانی همچنین بر لزوم مداخله و تعامل نهادهای ذیربط فرهنگی، اجتماعی و اجراییبرای کاهش آسیب های اجتماعی و از بین بردن بستر جرائم تاکید کرد و گفت: اقدامات دادستانی و دادسرا غیر قابل اغماض و غیرقابل تعطیل است و متهمان جرائم خشن از هیچگونه ارفاقات قانونی بهرمند نخواهد شد.

دادستان پارس آباد تصریح کرد: برنامه ریزی و اقدام مستمر دستگاه‌های ذیربط برای خنثی‌سازی بسترهای جرم ضروری و از مطالبات جدی دادستانی است.

 

کدخبر: 931165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟