انتقال بار ترافیکی مهر ماه از معابر بزرگراهی به معابر فرعی/ اقدام خطرناک والدین چیست؟

به گزارش رکنا، سرهنگ جوانبخت گفت: با بازگشایی مدارس ما به عنوان پلیس شاهد شکل گیری بخش زیادی از تخلفات رانندگی در سطح شهر تهران که عمده آن‌ها را تخلفات ساکن و توقف خودروها در اطراف مدارس تشکیل می‌دهد هستیم.

وی بیان داشت : این تخلفات زمانی شکل می‌گیرد که معمولا صبح ها سرویس مدارس و یا والدین می خواهند دانش آموزان را در یکساعت خاص به مدرسه برسانند و می خواهند تا آخرین لحظه هم دانش آموزان در مدرسه باشند و در آخرین لحظه والدین می خواهند باسرعت فرزند خود را به مدرسه ببرند که امیدواریم که این کار اشتباه صورت نگیرد .

سرهنگ جوانبخت افزود: خواهشی که داریم این است که پدر و مادرها برای این موضوع مدیریت داشته باشند و اگر بتوانند چند دقیقه زودتر از منزل حرکت نمایند و حتما الزام نیست که در مقابل درب مدرسه توقف کرده و فرزند خود را پیاده نمایند.

وی گفت: خیلی وقت ها هم حوادثی را شاهد بوده ایم که والدین در ترافیک مانده اند و دیگر فرصتی برای رساندن فرزند به مدرسه ندارند به همین دلیل دانش آموز را پیاده کرده و از سوی دیگر خیابان او را به سمت مدرسه راهی می کنند و به فرزند خود می گویند که عرض خیابان را طی کن که او نیز می خواهد به حالت دویدن عرض معبر را طی کند که متاسفانه اتفاقات ناگواری روی می دهد و تصادفات دلخراشی را شاهد هستیم.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر قرار است که والدین کار رساندن دانش آموز خود را انجام دهند، حداقل چند متری که به مدرسه مانده خودرو را در جای خلوت تر پارک کرده و با دست خود فرزند را به مدرسه برسانند و الزامی نیست که حتما دانش اموز را جلوی درب مدرسه پیاده نمایند.

وی افزود : این موضوع سبب می شود که ما شاهد ایجاد گره های ترافیکی در اطراف مدارس نباشیم چون بار ترافیکی مهر ماه از معابر بزرگراهی به معابر فرعی منتقل می شود.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: والدین فکر نکنند که الان من یک دقیقه خودروی خود را در این محل به صورت دوبله و غیر مجاز پارک کرده و باز می گردم که همین یک دقیقه ها باعث ایجاد گره های ترافیک در اطراف مدرسه و حتی پس زدن ترافیک به دیگرمعابر پیرامونی شهر خواهد شد.

 

کدخبر: 928821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟