سد شهر سردشت جان جوان 21 ساله را گرفت

به گزارش رکنا، جوتیار برزیگر شامگاه شنبه اظهار کرد: یک تماس تلفنی شهروندان در ساعت ۱۹ دقیقه امروز با هلال احمر مبنی بر غرق شدن جوان ۲۱ ساله در سد این شهر برقرار شد تیم اکیپ امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تاریکی هوا و عمق زیاد آب عملیات جستجو بسیار با مشکل انجام شد و غواصان این شهرستان نیز در دوره آموزشی در خارج از شهرستان بودند اما با کمک یک غواص بومی به نام ملا واحد سرانجام جنازه این فرد پیدا شد.

رییس هلال احمر سردشت با اشاره به اینکه علت غرق شدن این فرد در دست بررسی است گفت: پس از پیدا شدن جنازه عملیات احیای قبلی عروقی انجام شد اما تلاش امدادگران بی‌نتیجه بود.

وی اظهار کرد: هر گونه شنا در داخل سد و تاسیسات آبی ممنوع است و به همین دلیل شهروندان باید از شناکردن در سد سردشت خودداری کنند تا شاهد چنین اتفاق های ناگواری نباشیم.

سد سردشت از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با طول دریاچه حدود ۳۰ کیلومتر بوده و در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر بر روی رودخانه زاب کوچک ساخته شده است؛ این مکان هم‌اکنون به یکی از نقاط مهم گردشگری شهرستان تبدیل شده و گردشگران زیادی از شهرهای همجوار نیز برای تفریح به این محل می‌آیند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

کدخبر: 918529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟