پایان 3 روز عملیات نفسگیر مهار آتش سوزی  ال.پی.جی در خلیج فارس + عکس

به گزارش رکنا، اکبر پورات در بوشهر با تقدیر از تیم‌های امداد و نجات در عملیات مهار آتش سوزی در کشتی حامل محموله ال.پی.جی در لنگرگاه بندر عسلویه اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، بحمدالله آتش‌سوزی نفتکش حامل LPG صبح امروز به طور کامل مهار و خاموش شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی در حال ایمن‌سازی محیط کشتی هستند اضافه کرد: بلافاصله پس از اعلام حریق، با دستور استاندار بوشهر، تیم‌های مجهز امداد و نجات دریایی به محل اعزام و در کمترین زمان ممکن، عملیات مهار آتش و اطفا حریق آغاز شد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است گفت: رعایت نکات ایمنی به‌ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی یک ضرورت است و باید دوره‌های آموزش تخصصی ایمنی برای فعالان حوزه انرژی با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

گزارش ها از عسلویه حاکی است این کشتی چهارشنبه گذشته برای بارگیری محموله ال.پی. جی وارد لنگرگاه بندر عسلویه شده بود و ساعت 15 روز پنجشنبه، شرایط اضطراری آتش‌سوزی برای این کشتی اعلام شد.

در این راستا 8 شناور امدادی آتشخوار سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی برای اطفا حریق وارد میدان شدند.

بعد از وقوع این حادثه، شناور امدادی ناجی 20 اقدام به نجات 22 خدمه کشتی کرد و آنان را به بندر خدماتی پارس در عسلویه انتقال داد.

آتش سوزی کشتی

آتش سوزی کشتی

کدخبر: 918316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟