اولین عکس از 2 دختر جوان که در سردشت بلعیده شدند + فیلم و جزییات تلخ

به گزارش رکنا، این حادثه عصر روز شنبه در رودخانه زاب میرآباد از توابع شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی اتفاق افتاد. آن روز 5 نفر از اعضای خانواده‌ای از اهالی روستای بیلوکه شامل 4 دختر و یک پسر برای تفریح کنار رودخانه رفته بودند. 4 دختر جوان تصمیم گرفتند وارد رودخانه شوند و درحالی‌که دست‌های یکدیگر را گرفته بودند آرام آرام وارد آب شدند. بخشی از رودخانه عمق چندانی نداشت اما آنها کمی که جلوتر رفتند ناگهان زیرپای‌شان خالی شد و عمق رودخانه زیاد شد. دختران جوان شناکردن بلد نبودند و شروع به‌دست و پا زدن کردند. پسر جوان خانواده که بیرون از رودخانه بود وقتی صدای کمک خواستن دختران را شنید تلاش کرد آنها را نجات دهد، اما به تنهایی کاری از او ساخته نبود. به همین دلیل با داد و فریاد از روستاییانی که در آن اطراف بودند کمک خواست. 2 نفر که در آن اطراف بودند وقتی صدا را شنیدند خودشان را به آنجا رساندند و به آب زدند. 4 دختر جوان با کمک روستاییان از آب بیرون کشیده و به مرکز درمانی منتقل شدند، اما در نهایت 2 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وقتی روستا عزادار شد

از عصر یکشنبه که این حادثه تلخ اتفاق افتاد میرآباد عزادار شده است. رسول جامی‌اصل، عموی یکی از قربانیان می‌گوید: دختر من هم در این حادثه حضور داشت که نجات یافت. او ادامه می‌دهد: دخترم ساریه که 15ساله است همراه با برادرزاده‌هایم تینا 17 ساله، تریفه 19 ساله، حسین 22 ساله و عروس برادرم اثمر 20 ساله، برای تفریح کنار رودخانه رفته بودند که این حادثه اتفاق افتاد. با اینکه دخترم ساریه و برادرزاده‌ام تینا نجات پیدا کردند، اما تریفه و اثمر جان خود را از دست دادند و یک روستا را عزادار کردند.

علت حادثه، برداشت ماسه

در شرایطی که این حادثه اهالی منطقه را با شوک بزرگی مواجه کرده، شواهد نشان می‌دهد برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه علت وقوع این حادثه است. جوتیار برزگر، رئیس هلال‌احمر سردشت در این‌باره می‌گوید: برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سبب شده که بعضی از جاهای آن عمق زیادی داشته باشد. این موضوع از بیرون آب مشخص نیست و افراد را به اشتباه می‌اندازد. در این حادثه نیز قربانیان وارد منطقه‌ای کم‌عمق شده و کمی جلوتر رفته بودند؛ غافل از اینکه آنجا به‌دلیل برداشت غیرمجاز و غیراصولی شن و ماسه عمیق است.

کدخبر: 914659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟