کوسه سواران بوشهری بازداشت شدند + فیلم

به گزارش رکنا، عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی با عنوان نهنگ سواری جوان بوشهری در خلیج فارس منتشر شد که این عمل باعث نارضایتی و جریحه‌دار کردن عواطف دوست‌داران حیات وحش و محیط زیست شده است.

وی با بیان اینکه متخلفان برای تشکیل پرونده و طی مراحل قضائی به مراجع شهرستان مربوطه معرفی شدند، افزود: تکرار این عمل توسط افراد به هر دلیلی ایجاد بی‌نظمی در چرخه اکوسیستمی و ناامنی برای حضور این گونه‌های زیستی در آب‌های سرزمینی خلیج فارس می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: پس از انتشار ویدئو، پیگیری‌های لازم انجام و افراد متخلف شناسایی شدند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، این افراد غواص آب‌های عمیق هستند و به عنوان پیمانکار شرکت نفت در پروژه‌های مربوطه فعالیت می‌کنند.

عبدالرحمن مرادزاده افزود: مستند به ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، حفاظت و بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری و ممانعت از هر نوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست می‌شود. همه امور مربوطه به جانوران وحشی و آبزیان آب‌های داخلی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: کوسه کولی کر (نهنگ کوسه) مستند به مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در لیست گونه‌های در معرض انقراض نسل قرار گرفته است و عمل متهمان در جریحه‌دار کردن عواطف عمومی از طریق فیلم برداری از جرم حیوان آزاری و انتشار آن در فضای مجازی مصداق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، جرم و مستوجب مجازات است.

کدخبر: 912344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟