اعزام بالگرد از تهران برای اطفای حریق جنگل مریوان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چند روزی است که حریق به جان مراتع شهرستان مریوان افتاده و از بعدازظهر روز گذشته شدت حریق بیشتر شده لذا به همین منظور جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های مریوان در محل سالن جلسات فرمانداری مریوان برگزار شد.

فرماندار مریوان در جلسه ستاد بحران با ابزار نگرانی از گسترده شدن آتش‌سوزی های شهرستان خواستار بلوک‌بندی شهرستان و تقسیم‌بندی توانمندی‌ها و بهره‌گیری جدی از ظرفیت‌های مردمی در اطفای حریق شد.

احمدی افزود: با دستور استاندار کردستان ۱۲ دستگاه دمنده به ظرفیت تجهیزات شهرستان افزود خواهد شد.

فرماندار مریوان در ادامه گفت: همه دستگاه‌های موظفند همکاری لازم را با منابع طبیعی به عنوان مدیر عملیات میدان و بخشداران تابعه بعنوان مدیر بحران بخش داشته باشند.

 آسیب‌دیدگی ۷ نفر در اطفای حریق

فرماندار مریوان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در پی آسیب‌دیدگی ۷ نفر از شهروندان مریوان در اطفاء حریق در روز جاری جنگل‌های مریوان در حوالی شهر بردە ره‌شه، این افراد به بیمارستان بوعلی منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند. 

وی افزود: بە محض وقوع این امر در دستوری ویژە، از کادر درمانی خواستیم مداوای این افراد با جدیت پیگیری شود.
احمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانە حال عمومی این افراد مناسب بوده و از بیمارستان ترخیص شدند.

بالگرد امدادی از تهران اعزام شده است

فرماندار مریوان تاکید کرد: با توجە به گستردگی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان بە منظور استفاده از ظرفیت اطفاء حریق هوایی، بر اساس دستور استاندار کردستان هلیکوپتر امدادی دقایقی پیش از تهران عازم مریوان شده است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ساعت آتی عملیات اطفای حریق به پایان برسد.

کدخبر: 911325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟