رشد در همه شاخص های مبارزه با جرایم اقتصادی

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی در تشریح عملکرد سه ماهه پلیس امنیت اقتصادی با تاکید براینکه تمرکز ما در سال جاری بر روی مبارزه با قاچاق سازمان یافته و کلان بوده و در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد پیشرفت 62 درصدی بوده ایم، اظهار داشت:در سه ماهه سال جاری شاهد افزایش 87  درصدی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برخورد با قاچاق سازمان یافته بوده ایم.

وی اب اشاره به اینکه در پلیس گمرک بیشترین پرونده های سازمان یافته در حوزه مقابله با فراورده های نفتی است، عنوان داشت: در حوزه پلیس گمرک به خصوص در دو گمرک شهید رجایی و دوغارون رشد 33 درصدی پرونده های تشکیل داده شده در حوزه مقابله با قاچاق سازمان یافته را داشته ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در سه ماهه امسال شاهد رشد 14 درصدی بوده ایم.

سردار رحیمی افزود:  اشاره به اینکه مرکز عملیات پلیس در سهماهه سال جاری در مجمع به 29 پرونده کلان اقتصادی رسیدگی کرده است که در این حوزه شاهد رشد 100 درصدی در مقایسه با مدت مشابه آن هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح ارزش ریالی کشفیات این پلیس بیان داشت: در سه ماهه سال جاری در مجموع شاهد رشد 23 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده پلیس امنیت اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای 9 مرحله طرح هدفمند در سه ماهه سال جاری عنوان داشت: با اجرای این طرح ها 2197 دستگاه خودروی حامل بارقاچاق توقیف و سه هزار و 472 متهم دستگیر و 3506 فقره پرونده تشکیل شد.

وی افزود: با اجرای بی در بی طرح های سراسری ، منطقه ای، استانی و .. در حوزه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، سوخت، دخانی،ترانزیتی، کالای ممنوعه، دام زنده، گندم و آرد و ... کشفیات ما در مقایسه با سه ماهه سال قبل از 13 تا 2400 درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح برخود با خودروهای تند رو حمل کالای قاچاق معروف به خودرو های شوتی گفت: در این طرح 608 خودرو معروف به خودروی شوتی حامل فراورده های  سوختی، دام زنده و... توقیف و بیش از دو میلیارد و 293 میلیون تومان کالای قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مبارزه با قاچاق اقلام ممنوعه ، عنوان داشت: در این طرح 689 خودرو حامل کالای قاچاق ممنوع از جمله سلاح ، مشروبات فرآوردههای نفتی ، تجهیزات ماهواره ای و ... توقیف شد.

وی با  اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی بیان داشت: در این طرح 566 خودروتوقیف و کشفیات این طرح بیش از سه میلیارد و 593 برآورد شد.

سردار رحیمی در تشریح اقدامات پلیس گمرک در سه ماهه سال جاری گفت: در این حوزه شاهد افزایش 21 درصدی کنترل و بررسی محمووله های گمرکی نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری شاهد رشد 64 درصدی پرونده های کلان بالای 10 میلیارد تومانی و رشد 150 درصدی کالای کشف شده در حوزه پلیس گمرک هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با اخلال گران بازار سکه و ارز بیان داشت: در این طرح24  متهم دستگیر و نزدیک چهار میلیون و 200 واحد انواع ارز  و همچنین مقدار 70 هزار دلار ارز تقلبی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در راستای تامین امنیت اقتصادی مردم با تمام توان و با اعتقاد ایستاده ایم و روز به روز عرصه را بر مجرمان ومفسدان اقتصادی تنگ تر خواهیم کرد.

کدخبر: 908642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟