۳ هکتار از جنگل های سردشت طعمه حریق شد / خسارت آتش سوزی به بخشی از باغات اطراف

به گزارش رکنا ، رحمت ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های حاشیه شهر «نلاس» سردشت نیروهای امدادی منابع طبیعی و آتش‌نشانی به محل مورد نظر اعزام شدند که با تلاش این نیروها حریق مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است اضافه کرد: در این آتش‌سوزی سه هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شد و به بخشی از باغات و مزارع این منطقه نیز خسارت‌هایی وارد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: همچنین روز گذشته ۲ فقره آتش‌سوزی در روستاهای «سیسیر» و «شیوآشان» روی داد و در این آتش‌سوزی‌ها نیز یک هکتار از مناطق جنگلی و یک هکتار از باغات و مزارع مردم طعمه حریق شد.

وی از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شده علوفه‌ها احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادای از شهروندان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

وی از همکاری مردم با محیطبانان در مهار این آتش‌سوزی‌ها و اعلام به موقع آنها قدردانی کرد.

کدخبر: 905086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟