ابلیس با نقاب فرشته مهربان / این مرد شیاد شکارچی بازنشستگان تهرانی بود + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 51.82M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25
به گزارش رکنا،مرد کلاهبردار طعمه های خود را از میان بازنشستگان انتخاب کرد و 40 میلیارد به جیب زد.
مقابل سازمان تامین اجتماعی یا دفاتر خدمات قضایی پرسه می زد تا پیرزن و پیرمردهایی را که برای انجام کارهای اداری مراجعه کرده اند و مستاصل شده اند شناسایی کند.
او خیلی خوب می دانست که رفت و آمد به این اداره های دولتی برای این افراد با این سن و سال سخت است.2 بار که می آمدند و می رفتند اما گره از کارشان باز نمی شد، طاقتشان طاق می شد و مراجعه مجدد به این اداره ها امان آنها را می برید.
فرشته مهربان
اینجا بود که سر و کله این مرد کلاهبردار به نام هوشنگ پیدا می شد.نزد پیرمرد یا پیرزن های مستاصل می رفت و سر صحبت را با آنها باز می کرد تا بتواند اعتمادشان را جلب کند.
خستگی از طی روال اداری باعث می شد که سالخوردگان راه میانبری برای انجام کارهای خود در میان وعده های شیرین مرد کلاهبردار پیدا کنند.برای همین به او اعتماد می کردند و حتی گاهی او را تا خانه شان هم می بردند.
اما خبر نداشتند که نه تنها کار آنها انجام نمی شود بلکه در دام مرد کلاهبردار اموالشان را هم از دست می دهند.
مرد کلاهبردار به طعمه های خود می گفت برای اینکه بتواند کار آنها را بدون حضور خودشان انجام دهد نیاز به مدارک و اسنادی دارد.بعد به بهانه گرفتن این اسناد همراه افراد سالخورده به خانه شان می رفت و وقتی زاغ سیاه خانه را چوب می زد، در فرصت مناسبی طلاهای این افراد را سرقت می کرد.
اما در برخی موارد هم به بازنشستگان وعده پرداخت وام در ازای گرو نگه داشتن طلاهایشان می داد اما وقتی طلاها را می گرفت فلنگ را می بست و پا به فرار می گذاشت.
این فرد که خود را فردی با نفوذ جا می زد به این افراد وعده های پوشالی زیادی می داد و در برخی موارد اقدام به سرقت پول و طلاهای آنها هم می کرد.
ابلیس پشت نقاب
زمانی که شکایت های سریالی بازنشستگان و سالخوردگان به دست پلیس رسید، با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی برای یافتن ردی از مرد کلاهبردار آغاز شد.4 سال بود که این مرد تحت تعقیب قرار داشت و همچنان به تعداد شکایت ها اضافه می شد.این فرد خیلی خوب می دانست که چطور سرنخی از خود بر جای نگذارد اما سرانجام با ردیابی های انجام شده به دام افتاد.
در حالی که مشخص شد او طلاها را بعد از سرقت به یک طلافروش می فروخت، مرد خریدار نیز به عنوان همدست این فرد دستگیر شد.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در توضیح این پرونده به خبرنگار ما گفت:«مرد کلاهبردار طعمه های خود را از میان افراد سالخورده و بازنشستگان انتخاب می کرد و به آنها وعده می داد که می تواند کارشان را بدون حضور خودشان در اداره دولتی انجام دهد.مالباختگان به این فرد اعتماد کرده و پول و طلا در اختیار او قرار می دادند.بیش از 10 نفر تا به حال از این فرد شکایت کرده اند که مجموع سرقت های این فر بالغ بر 40 میلیارد تومان برآورد شده است.»
در ادامه گزارش گفتگوی ما با متهم پرونده را بخوانید.
می گوید : اشتباه کردم و پشیمانم!
در مورد شیوه و شگرد خودت توضیح بده.
در خیابان سراغ افراد سالخورده می رفتم و سعی می کردم اعتماد آنها را جلب کنم.بعد به بهانه انجام کارهای اداری یا پرداخت وام به آنها می گفتم که طلاهایشان را به من بدهند.
به راحتی به تو اعتماد می کردند؟
بله دربیشتر موارد خیلی راحت اعتماد می کردند.
سابقه داری؟
نه اصلا !
چه شد به فکر چنین شیوه ای برای سرقت از سالخوردگان افتادی؟
یک روز با یکی از از بازنشستگان هم کلام شدم و بدون تصمیم قبلی جرقه این کار در ذهنم زده شد.اما اشتباه کردم و پشیمانم.
با پول های سرقتی چه کردی؟
خرج خانه و زندگی ام شد.مبلغ آن حدود 2 میلیارد بود و من سرقت 40 میلیاردی را قبول ندارم.اگر چنین پولی به جیب زده بودم باید وضع مالی ام خیلی بهتر از این حرف ها می شد.ولی الان فقط یک خانه کلنگی دارم.
قبل از انجام این سرقت ها شغلی داشتی؟
بله بنا بودم و درآمدم هم بد نبود.
کدخبر: 904378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟