آتش‌سوزی یک واحد گاوداری در مهریز یزد مهار شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، سید ابولفضل حسینی‌منش افزود: مهار آتش از ساعت ۱۳ امروز با استفاده از پنج دستگاه خودرو آتش نشانی و همراهی نیروهای امداد تا شامگاه ادامه داشت و از گسترش آن به سایر مناطق گاوداری جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: رعایت نکات ایمنی توسط صاحبان واحدهای صنعتی ، تولیدی و کشاورزی نقش مهمی در پیشگیری از آتش‌سوزی دارد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ ماموریت برای آتش‌نشانان شهرستان به وجود آمد که با همکاری مردم و مسئولان انجام شد.

همچنین صاحب این واحد گاوداری در مهریز گفت: بر اثر آتش‌سوزی امروز بیش از یکهزار تن علوفه و همچنین یک دستگاه تراکتور موجود در این واحد به صورت کلی در آتش سوخت و بر اثر حادثه بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

محمد ابویی مهریزی افزود: در این واحد یکهزار و ۳۰۰ دام وجود دارد و با حضور آتش نشانان مشکلی در این مورد نیست ولی فضای گاوداری خیلی محدود است و امیدواریم مسئولان برای حل مشکل نسبت به واگذاری فضای بیشتری همکاری کنند.

در شهرستان مهریز بیش از ۳۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار راس دام مولد است.

در حال حاضر ۸۰ درصد شیر تولیدی گاوداری‌های مهریز در استان‌های همجوار مصرف می‌شود و ۲۰ درصد آن در استان یزد و شهرستان مهریز به مصرف می رسد.

مهریز با تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر رتبه نخست تولید شیر استان یزد را در اختیار دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز حدود ۶۰ درصد در شهر زندگی می کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

کدخبر: 903106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟