6 کشته و زخمی در واژگونی خودرو در مشگین شهر

به گزارش رکناسرهنگ وحید علیپور افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در جاده قوتور سویی - لاهرود شهرستان مشگین شهر، بلافاصله ماموران پلیس راه و ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با حضور ماموران در محل حادثه مشاهده شد که به علت واژگونی خودرو سواری روا، ۲ نفر از سرنشینان خودرو در دم جان باخته و چهار نفر نیز مصدوم شدند که با همکاری پلیس و عوامل امدادی مصدومان حادثه برای مداوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

سرهنگ علیپور برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار جاده ای به مردم، توصیه کرد: تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند و رانندگان استفاده از کمربند ایمنی را ضامن سلامتی خود و مسافران بدانند و از مواردی که موجب غفلت و حواس پرتی آنان به هنگام رانندگی می شود، پرهیز کنند.

وی گفت: از شهروندان انتظار می‌رود در هنگام بروز حادثه، با اورژانس ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و در صورت بروز تصادف پیش از هر کاری خونسردی خود را حفظ کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند و در صورتی که مصدوم بیهوش شده و خطر آتش‌سوزی خودرو وجود نداشته باشد، بیمار را به هیچ وجه جابجا نکنند.

سرهنگ علیپور تاکید کرد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمزهای ناگهانی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری و فاصله طولی خودروی خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل به مسافران توصیه کرد که ضمن خودداری از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی با آمادگی کامل رانندگی کرده و هر۲ ساعت، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مشگین شهر در ۹۵ کیلومتری شمال اردبیل واقع است، جاده اردبیل - مشگین شهر - مغان از پرحادثه ترین جاده‌های استان می‌باشد.

کدخبر: 900526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟