واکنش پلیس به اقدام نسنجیده نیروهای طالبان

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران اظهار داشت: حدود ساعت 10 امروز (6 خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از تیراندازی های طرف طالبان، براساس پروتکل های مرزی از سوی مرزبان درجه 1 تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی  طالبان، سردار "احمدرضا رادان"؛  فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرده اند " شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند".

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که " نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند" .

 

کدخبر: 896011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟