طغیان یک رودخانه فصلی در کرمانشاه + تصویر

به گزارش رکنا، محمدرضا آمویی، اظهار داشت: به دنبال بارش سنگین باران در 24 ساعت گذشته رودخانه فصلی منطقه تنگ کنشت کرمانشاه که تا پیش از این خشک بود، طغیان کرده و با توجه به وجود منطقه مسکونی اقدامات لازم توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: رواناب ایجاد شده در حال حرکت به سمت شهرک‌های ظفر، انتهای آبادانی مسکن، شهرک جهاد، تکاور و نصر است و آمادگی لازم وجود دارد که در صورت لازم منطقه تخلیه شود.

آمویی گفت: هر چند کانال‌هایی برای هدایت آب در این منطقه وجود داشت، اما شهرداری یک کانال جدید ایجاد کرده که رواناب ایجاد شده را به سمت رودخانه قره‌سو هدایت کند و از طرف دیگر نیروهای پلیس راهور در میدان ظفر حضور دارند و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی از تردد وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف از جمله مدیریت بحران، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و شهرداری در منطقه حضور دارند گفت: بنابر گزارش دریافت شده میزان بارش در این منطقه طی 24 ساعت گذشته 80 میلی‌متر بوده که دبی سیلاب را به 36 مترمکعب در ثانیه رسانده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: هر چند دبی این رودخانه فصلی در ابتدا 36 مترمکعب است، اما با اجرای طرح‌های آبخیزداری منابع طبیعی و ایجاد 12 بند در گذشته، دبی آن هنگام عبور از شهر به 6 مترمکعب در ثانیه رسیده است.

آمویی گفت: البته دو چشمه نیز در ابتدای تنگ کنشت وجود دارد که طغیان کرده‌اند و بخشی از رواناب ایجاد شده به دلیل طغیان این دو چشمه است.

وی از مردم منطقه درخواست کرد که به توصیه‌ها گوش کنند و از تردد غیرضروری و قرار گرفتن در مسیر رواناب به شدت خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 884442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟