عامل جعل کارت معافیت سربازی در تهران دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های سریالی مبنی بر جعل مدارک معافیت خدمت سربازی و کلاهبرداری از مال باختگان در تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند، یک مرد جوان با چرب زبانی و مانور های متقلبانه و صحنه‌سازی در رابطه با اخذ معافیت سربازی، مال باختگان را فریب داده و در ازای دریافتی مبالغی، مدارک جعلی به آنها تحویل داده است. و مال باختگان پس از مراجعه به مراکز ذی صلاح با جعلی  بودن مدارک روبه رو می شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه اهمیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد سابقه‌دار بوده و در رابطه با جعل تحمل حبس دارد. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند و  پی بردند وی قصد دارد از افراد دیگری نیز با همین شیوه کلاهبرداری کند. 

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه، اسناد و ادوات جعل نیز از مخفیگاه موردنظر کشف شد. 

ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و جعل در زمینه مدارک معافیت خدمت سربازی اعتراف کرد و مال باختگان در مواجه حضوری وی را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر و میزان کلاهبرداری های انجام شده در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

کدخبر: 883346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟