کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در استان/ افزایش ۹ درصدی تردد در جاده های استان

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا در تبریز، سرهنگ رضا کریمی نژاد در گفت و گو با رکنا از افزایش ۹ درصدی تردد در جاده های استان از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مدت مذکور تعداد ۲۰ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۸۹ تردد در جاده های استان ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۰۳ مورد بوده است و همچنین در روز ۱۳ فروردین میزان تردد در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است و نیز تعداد افراد فوت شده در این تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال ۱۴ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان ثبت شده است که متاسفانه ۱۵ نفر در این تصادفات فوت شدند و در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد تصادفات منجر به فوت ۲۳ فقره با ۲۵ نفر فوتی بوده است. 

سرهنگ کریمی نژاد از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به خسارت در جاده های استان در ایام تعطیلات خبر داد و افزود: تعداد تصادفات منجر به خسارت از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۴ فقره کم تر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از افزایش ۲۳ درصدی تصادفات جرح در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین سال جاری، ۶۱ فقره تصادف منجر به جرح در جاده های استان ثبت شده است و تعداد مجروحین در این تصادفات ۷۵ نفر بوده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی اکثر محورهای مواصلاتی استان را از نظر تعداد تصادفات، کاهشی عنوان کرد و افزود: تمام محورهای مواصلاتی استان اعم از مراغه، جلفا، خداآفرین، میانه، سراب و... با کاهش تصادف مواجه بودند؛ اما متاسفانه در محور اهر-تبریز با افزایش تصادف مواجه بودیم.

سرهنگ رضا کریمی نژاد به سه عامل اصلی وقوع تصادفات اشاره کرد و افزود: تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و عدم توجه به جلو و انحراف به چپ 3 عامل اصلی وقوع تصادفات در جاده های استان، چه در ایام تعطیلات و چه در طول کل سال بوده است.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم را علت اصلی این کاهش تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: پلیس همیشه در کنار مردم است و آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم دارد و نیز رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بستن کمربند ایمنی، مدیریت سفر، رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و... می تواند کاهش چشمگیری در میزان وقوع تصادفات جاده ای داشته باشد.

فاطمه قلی پور گنجه لو

 

 

 

 

 

کدخبر: 881894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟