تلاش 3 زن قهرمان تهرانی برای آزادی زن زندانی / در حراج مدال های جهانی شان شرکت کنید + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 70.13M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57

به گزارش رکنا، همه چیز از زمانی آغاز شد که یک بیماری گریبان نرگس را گرفت آن هم درست در روزهایی که بازار ملتهب بود و دچار نوسان.

سال ۹۶ بود و آن زمان نرگس ۳۸ سال داشت.او در صنف تجهیزات پزشکی کار می کرد و در تکاپوی زندگی بود اما همین وقفه در کارش او را دچار چالش بزرگی کرد که منجر شد به بالا آمدن بدهی هنگفت یک میلیاردی !

طلبکاران یکی بعد از دیگری سر و کله شان پیدا می شد و بیماری ام اس قلبی نرگس هم موذیانه پیشروی می کرد تا جایی که منجر به نابینا شدن هر دو چشمش شد!

نرگس روی تخت بیمارستان یک چشم به وضعیت رو به افول جسمی اش داشت و یک چشم به انحطاط وضعیت مالی اش.

۶ ماهی طول کشید که بینایی نرگس دوباره برگشت.اول تاربینی داشت و کم کم چشمانش سو گرفت.

اما همان موقع بود که کوه بدهی روی شانه های او سنگین شد و دستبند زندان با شکایت طلبکاران روی دستانش جا خوش کرد.

و بعد از آن هم تاخیر و تادیه؛ دو واژه‌ای بود که به روح زندگی نرگس سوهان میزد.روزشمار روزهای زندگی برای نرگس مساوی بود با جریمه دیرکرد پرداخت دین !

و این یعنی قرض روی قرض ، بدهی روی بدهی و کشدار شدن روزهای حبس .

نرگس در مورد روزهای حبس و این گرفتاری به خبرنگار رکنا می گوید:" من محکوم مالی بودم و پرونده ام در جرایم حقوقی رسیدگی شد. بدهکار بودم نه بزهکار ! اما باید تا زمان پرداخت بدهی کامل در زندان بمانم.پدرم خانه ویلایی اش را فروخت و هر چه داشتیم و نداشتیم به طلبکاران دادیم.اما با جریمه دیرکرد بدهی های قبلی هنوز بیش از یک میلیارد بدهکارم."

مدتی قبل در انجمن حمایت از زنان زندانی در حالی که چند نفر از قهرمانان پاراالمپیک هم حضور داشتند، دریچه ای رو به امید و آزاده برای نرگس گشوده شد:" وقتی شرایط پرونده من را دیدند دو قرار محکومیت را به رضایت رساندند و این کمک بزرگی به من بود.مدتی هم کار کردم و مقداری اقساط بدهی را پرداخت کردم اما اگر نتوانم بقیه بدهی را بدهم،لحظه تحویل سال امسال هم مثل پارسال در زندان خواهم بود چون فقط تا ۲۸ اسفند مرخصی دارم."

۳ بانوی قهرمان پاراالمپیک کشورمان به نام ملیحه حصار خانی،حدیث اصلانی و معصومه گودینی، مدال های افتخار خود را به حراج گذاشته اند تا با درآمد حاصل از فروش آن بتوانند بدهی نرگس را برای همیشه صاف کنند.

نرگس چند روز بیشتر فرصت ندارد که بتواند بدهی خود را تامین کند.

نیکوکاران و خیرین با خرید مدال های قهرمانان کشور می توانند نرگس را پای سفره هفت سین امسال در کنار خانواده اش بنشانند.

در صورتی که تمایل به خرید مدال قهرمانان را برای کمک به نرگس دارید با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۰۲۱۸۸۰۰۳

خانم حصارخانی

 

کدخبر: 877858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟