ریش سفیدان و سران طوائف همیار واقعی پلیس هستند

به گزارش رکنا: سردار دوستعلی جلیلیان شامگاه دوشنبه در بازدید یک روزه خود از فرماندهی انتظامی ایرانشهر و در دیدار صمیمی با اعضای شورای تامین، ریش سفیدان و سران طوائف این استان اظهارداشت: حضور ریش سفیدان، فرصت مناسبی برای مشارکت در تامین نظم و امنیت جامعه است و همکاری این عزیزان با پلیس آرامش بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به جایگاه و نفوذ ویژه‌ای که این قشر معتمد جامعه در بین مردم دارند، افزود؛ سران طوائف و ریش سفیدان یکی از سرمایه‌های مردمی مهم پلیس در برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت اجتماعی در جامعه هستند و توجه به ظرفیت‌های بالای نقش معتمدان و ریش سفیدان، همکاری و تعاملات متقابل را در شناسایی و کمک به کشف جرم در جهت استقرار نظم و امنیت در جامعه موثر دانست.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر نقش سران طوایف، بزرگان و ریش سفیدان در حل مسائل استان گفت: معتمدان و متنفذان در این استان پهناور سرمایه‌های ارزشمندی هستند که گره بسیاری از مشکلات را می‌توان با همکاری و تعامل با آنها باز کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که نیروهای پلیس را " مجاهدان فی سبیل الله" خطاب کردند و این مهم برای همه ما افتخاری بس بزرگ است. افزود: علما و ریش سفیدان با اثر کلام خود می‌توانند جامعه را نسبت به آسیب‌ها و تهدیدها آگاه کنند و نیروهای مردمی را برای مبارزه با مخلان نظم و امنیت و رشد و پیشرفت همه جانبه استان بسیج کنند.

سردار جلیلیان با اشاره به اینکه، امنیت محصول تلاش جمعی همه آحاد جامعه است، هدف پلیس را در این زمینه، رویکردی جامعه محور خواند و افزود: نگاه امروز پلیس به معضلات و مشکلات، نگاهی جامعه محور است و بایستی برای اصلاح معضلات و مشکلات در جامعه فرهنگ سازی صورت بگیرد.

وی با اشاره به توان بالقوه ریش سفیدان، معتمدین محلات و متنفذین ایرانشهر بیان کرد: مشارکت مردمی نقش عمده‌ای در پیشگیری از جرائم در جامعه را دارد و همکاری ریش سفیدان یکی از طرح‌های آشنایی مردم با فعالیت‌های متعدد پلیس است.

ریش سفیدان و سران طوائف در پایان این نشست صمیمی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس در زمینه امنیت اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی با بیان نکته نظرات ارزنده بر شناسایی نقاط جرم خیز تأکید و آمادگی خود را جهت همکاری با پلیس اعلام کردند.

 

کدخبر: 875460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟