دستگیری ۱۸ تبعه افغانستانی در مرز دوغارون

به گزارش رکنا، سردار مجید شجاع اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد موفق شدند در عملیات‌های جداگانه مقادیری ارز قاچاق ، مواد مخدر، گوشی هوشمند سرقتی و لپ تاپ را کشف و متهمانی را در این رابطه دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف مقدار ۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال ارز قاچاق در سه عملیات جداگانه افزود: در این ارتباط ۱۰ تبعه افغانستانی که قصد خروج قابل توجهی پول نقد از مرزهای کشور را داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

شجاع بیان کرد: مرزبانان هنگ تایباد، در عملیاتی دیگر حین انجام وظیفه در ایست و بازرسی‌های مستمر به پنج نفر تبعه افغانستانی مشکوک و پس از بازرسی کامل موفق شدند ۲۹۰ بسته مواد مخدر از نوع هروئین فشرده و شیشه به وزن ۳ کیلو و ۳۳۷ گرم که در معده افراد مذکور جاساز شده بود را کشف کنند.

وی ادامه داد: این پنج تبعه افغانستانی قصد ورود مواد مخدر به داخل کشور را داشتند که با تیزبینی مرزبانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی مطرح کرد: مرزبانان مستقر در مرز دوغارون موفق شدند حین کنترل خودروها و مسافران عبوری تعداد ۶۲ گوشی سرقتی هوشمند را که به طرز ماهرانه‌ای در وسایل ۲ تبعه افغانستانی جاساز و در حال خروج به آن سوی مرزها بود کشف کنند.

به گزارش معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، سردار شجاع توضیح داد: کارشناسان کالای قاچاق ارزش گوشی‌های کشف شده را معادل ۴ میلیارد ریال برآورد کردند. همچنین در عملیاتی دیگر موفق به کشف یک دستگاه لپ‌تاپ قاچاق به ارزش ۴۸ میلیون و ۷۲۸ هزار ریال از یک تبعه افغانستانی در حال ورود به کشور شدند.

 

کدخبر: 873103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟