سرنوشت تکاندهنده جوان پرورشگاهی که قاتل شد / سختی هایی که کشیدم از من قاتل ساخت + عکس

به گزارش رکنا؛ شامگاه 3 دی امسال، فردی هنگام عبور از یکی از کوچه‌های محله خانی‌آباد تهران مردی را دید که چاقو به پهلویش اصابت کرده و زخمی شده بود. او با اورژانس تماس گرفت و امدادگران خود را به آنجا رسانده، مرد زخمی به بیمارستان انتقال یافت اما براثر شدت جراحات جان باخت.

با گزارش این قتل به محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. از روی مدارک همراه مقتول، هویت وی فاش و خانواده‌اش شناسایی شدند. معلوم شد گوشی و پول‌های او سرقت شده است.

تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا این‌که با گذشت دو ماه از ماجرا، ماموران رد 2 سارق حرفه‌ای را یافتند و یکی از آنها چند روز پیش در پاتوقش در جنوب شهر بازداشت شد.

متهم در تحقیقات اولیه منکر جرایمش بود اما سرانجام اعتراف کرد موبایل‌قاپ است و در جریان سرقت از مقتول، دوستش به نام شایان ۲۷ ساله مرتکب قتل شده بود. شایان در زندان شناسایی و به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت: 2 ساله بودم که پدرم فوت کرد. بعد از ازدواج مادرم، راهی پرورشگاه شدم. تا پنج‌سالگی آنجا بودم، سپس دایی‌ام مرا به خانه‌اش برد. اوایل شرایط خوب بود اما بعد مرا مجبور می‌کرد کار کنم و پول‌هایم را به او بدهم، نوجوان بودم که خانه‌اش را ترک کردم. برای گذران زندگی با خلافکارها همراه شدم و جیب‌بری و سرقت گوشی انجام می‌دادم، شب‌ها هم در پاتوق‌شان می‌ماندم. آخرین باری که آزاد شدم، با شاهین سوار برموتورسیکلت شده، راه عابران را سد کرده و با چاقو و قمه آنها را تهدید و گوشی‌ها را سرقت می‌کردیم. مشروب، قرص و مواد می‌خوردیم تا جرات سرقت خشن را پیدا کنیم.

آن شب به آن مرد چپ‌چپ نگاه کردیم و دعوا راه انداختیم تا بترسد و گوشی‌اش را بدهد اما مقاومت کرد و مجبور شدم با چاقو او را بزنم. وقتی متوجه قتل آن مرد شدم، سرقت را متوقف کردم اما به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم.

 

کدخبر: 872063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟