افزایش 27 درصدی تصادفات مرگبار در سمنان

به گزارش رکنا، مهدی نوروزی روز پنجشنبه ا ابراز کرد: ۲۹۷ نفر به دلیل حادثه رانندگی در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال جان باختند.

وی ادامه داد: سال گذشته در بازه زمانی فروردین تا دی ۱۴۰۱، ۲۳۴ جان‌باخته به دلیل حادثه‌های رانندگی در استان سمنان ثبت شده بود.

تصادفات منجر به فوت در استان سمنان ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: از مجموع جان باختگان حادثه‌های رانندگی این استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۲۰۶ نفر مرد و ۹۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: بیشترین حادثه‌های رانندگی منجر به فوت در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال در بخش جاده‌ای با فراوانی ۲۵۹ مورد بود.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال ۲۴ مورد تصادف منجر به فوت در مسیرهای درون شهری و ۱۴ مورد در جاده‌های روستایی استان سمنان رخ داد.

نوروزی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۲۸۸ مصدوم به دلیل حادثه‌های رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند که از این شمار، سه هزار و ۴۶۲ نفر مرد و یکهزار و ۸۲۶ نفر زن بودند.

تصادف1

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شمار مصدومان حادثه‌های رانندگی در استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۰ درصدی داشت.

واژگونی در جاده های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی این مساله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده ها عنوان شده است.

تصادف2

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۲ فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند.

کدخبر: 871946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟