کلاهبرداری در استان مرکزی با فروش امتیاز وام / پلیس فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "احسان آنقی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی از وی، پرونده ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مرکز مبارزه با جرایم رایانه ای قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد که با موسسه ای در تلگرام آشنا شده است که با تبلیغ اعطای وام با سود کم و بدون نیاز به پیگیری های اداری، اقدام به دریافت وجه از وی کرده و پس از گذشت یک ماه با عدم پاسخگویی مواجه شده و مالباخته متوجه کلاهبرداری صورت گرفته می شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از یک ماه از زمان واریز وجه و محل وقوع جرم که شبکه اجتماعی خارجی و غیر قابل اعتماد تلگرام بود و همچنین پیچیدگی پرونده، کارشناسان پلیس در سریع ترین زمان ممکن اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم و عودت وجه کلاهبرداری شده از شاکی آغاز کردند.

وی افزود: متهم در کانال تلگرامی با تهییج کاربران برای اعطای وام بدون دردسر و فوری اقدام به دریافت وجهی به عنوان سپرده می کرد و پس از گذشت زمانی نسبت طولانی دیگر پاسخگو نبود و افراد متوجه کلاهبرداری صورت گرفته می شدند. در این راستا ضمن انجام اقدامات فنی و علمی کارشناسان پلیس فتا و مهندسی اجتماعی دقیق، متهم با هویت مشخص در یکی از استان های شمالی شناسایی و پس از عودت وجه شاکی پرونده برای ادامه سیر قضایی به دادسرا ارسال شد.

 به نقل از پلیس، این مقام انتظامی در پایان بیان کرد: به هیچ وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ کس در فضای مجازی دلسوز شما نیست و هر موضوع را باید از مبادی درست و قانونی و با دانش و سواد رسانه ای کافی پیگیری کرد.

 

کدخبر: 871141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟