فیلم لحظه زلزله هولناک در سوریه و ترکیه / بیش از 500 کشته و زخمی +جزییات
حجم ویدیو: 1.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) اعلام کرد که زمین لرزه 7.8 ریشتری درست بعد از ساعت 4 صبح دوشنبه به وقت محلی در 23 کیلومتری شرق نورداگی در استان غازیانتپ و در عمق 24.1 کیلومتری (14.9 مایلی) رخ داد. نورداگی در امتداد مرز ترکیه و سوریه قرار دارد و این زمین لرزه در چندین کشور منطقه از جمله سوریه و لبنان احساس شد.

به گفته فوات اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه، حداقل 284 نفر کشته و بیش از 2300 نفر زخمی شدند. خبرگزاری دولتی سوریه سانا به نقل از یک مقام وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که در کشور همسایه سوریه، دست کم 237 نفر کشته و بیش از 630 نفر زخمی شدند. کشته شدگان در حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس گزارش شده است.

زمین‌لرزه در اسکندرون

صبح امروز زلزله‌ای به قدرت 7.4ریشتر در قهرمان ماراش ترکیه واقع در جنوب کشور رخ داد. مرکز زلزله آمریکا البته شدت این زلزله را 7.8 ریشتر و در عمق 17.9 کیلومتری زمین اعلام کرده و کانون آن را شرق نورداغی در نزدیکی شانلی اورفا اعلام کرده است.

این زلزله که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده در شهرهای جنوبی ترکیه از جمله شانلی اورفا، حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز احساس شده است.

کدخبر: 867417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟