انتقال کشته های زلزله خوی به پزشکی قانونی

به گزارش رکنا؛ به گزارش روز یکشنبه از سازمان پزشکی قانونی کشور، کار شناسایی و تعیین علت فوت درگذشتگان این حادثه در حال انجام است و تا این لحظه یک پیکر (ستار قلی زاده ۳۷ ساله) شناسایی و به خانواده وی تحویل شده است.

با تکمیل مراحل شناسایی و تعیین علت فوت، اسامی دو تن دیگر از قربانیان این حادثه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

با توجه به شدت بیشتر زمین لرزه و اینکه طبق برخی گزارش‌ها، این زلزله علاوه بر شهرهای ارومیه و سلماس و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان هم احساس شد، لذا انتظار می‌رود که میزان خسارت‌های آن بیش از زلزله های گذشته باشد.

 

کدخبر: 865452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟