اعزام  ۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

به گزارش رکنا؛ در پی زلزله ۵/۹ ریشتری که در شهر خوی آذربایجان غربی اتفاق افتاد، حمید قویدل اعلام کرد: بامداد امروز ۹ بهمن ۱۱ تیم عملیاتی متشکل از ۳۲ نفر با ۱۱ دستگاه خودروی آمبولانس و کمک‌دار سبک در قالب تیم‌های ارزیاب، واکنش سریع، آنست، جستجو و نجات، ارتباطات و پشتیبان با تجهیزات کامل جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: ۱۰ شعبه شهرستان‌های تابعه، ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری و تیم های پشتیبانی استان در آمادگی کامل برای امدادرسانی به سر می برند.

وی اضافه کرد: در لحظات اولیه زلزله به کلیه عوامل امدادی استان و شعب تابعه آماده باش داده شده بود تا در صورت نیاز به یاری زلزله زدگان بشتابیم.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: تیم‌های عملیاتی RDH و BHC بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آماده باش کامل بوده و در صورت اعلام مرکز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ارسال اولین محموله اقلام امدادی به زلزله زدگان آذربایجان غربی

قویدل همچنین از بارگیری و ارسال اولین محموله اقلام امدادی جمعیت هلال احمر استان به زلزله زدگان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این محموله با ۲ دستگاه تریلی و یک دستگاه کامیون و ۳ دستگاه کامیونت به آذربایجان غربی ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: این محموله شامل ۱۸۰۰ تخته موکت، ۱۴۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۸۰۰ تخته پتو و ۳۰۰ دستگاه چادر امدادی است.این مسئول اضافه کرد: ۱۱ نفر نجاتگر پرسنل و داوطلب نیز همراه این محموله عازم منطقه زلزله زده شدند تا به یاری هموطنان بشتابند.

 

کدخبر: 865249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟