آموزش در حوزه مرزبانی باید تبدیل به مهارت شود

به گزارش رکنا به نقل از مرزبانی خراسان رضوی، سردار احمدعلی گودرزی در نشست با فرماندهان و معاونان مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه (ع) در مشهد افزود:خوشایند سازی محیطی در مراکز آموزش مرزبانی امری مهم و ضروری است و این موضوع باعث می شود برای فراگیران فضا سازی مناسبی برای کسب آموزش ها باشد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: فرماندهان، آموزشها را از فراگیران مطالبه کنند تا این موضوع باعث انگیزه بیشتر فراگیران در یادگیری مسایل آموزشی شود.

گودرزی افزود:تربیت، مکمل آموزش است و تقویت باورها و بصیرت دینی، از آسیب پذیری جلوگیری می کند.

جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا نیز در این نشست اظهار کرد: رسانه، یک نهاد است و نقش ارتباط بین مردم و دولتمردان را بر عهده دارد، افکار عمومی باید با عملکرد مرزبانان آشنا شوند تا بتوانیم بر اساس افکار مردم خط دهی و جهت دهی مطلوب داشته باشیم.

سردار جلال ستاره افزود: اقدامات مرزبانی و مرزبانان در رسانه ملی باید با تولید محتوا به تصویر کشیده شود و به دنیال این هستیم که مرز را ملی معرفی کنیم چرا که هر فرد با ملیت ایرانی مشمول امنیت می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی فراجا نیز در این نشست اظهار کرد: مرزبانی در خط مقدم حفاظت از جان، مال و ناموس مردم قرار دارد و آنان با حراست و پاسداری از مرزها آرامش، آسایش، راحتی و بیداری مردم را در مرحله اول تأمین می کنند و در سطح بندی، تأمین امنیت اول با مرزبانی است چرا که امنیت ذهنی و عینی را فراهم می کنند.

سردار مهدی حاجیان افزود:افزایش دانش رسانه ای یک ضرورت است و امروز جنگ ها به معنای واقعی تغییر پیدا کرده اند و تاکتیک از جنگ های کلاسیک به جنگ های رسانه ای تبدیل شده است، عملیات روانی و جنگ هیبریدی امروزه از اهمیت بالایی برخوردار و نیاز است در این زمینه دانش رسانه ای کارکنان افزایش پیدا کند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

کدخبر: 864828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟