شبیخون به  ۵۷ کارگاه جعل ارز و سکه / شناسایی ۳۸۷ تارنمای فروش سوالات کنکور

به گزارش رکنا؛ سردار حاجیان، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع)، بیان کرد: اقدامات و خدماتی که حوزه اصحاب رسانه متحمل می‌شوند، بیشتر در پشت دوربین‌ها است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اطلاع رسانی، روشنگری و تبیین براساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا برعهده اصحاب رسانه است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا تصریح کرد: اخیرا شاهد یک تغییری در فرماندهی کل فراجا بودیم که سردار اشتری پس از پایان دوره ۸ ساله خود با حکم و رضایت مندی فرمانده معظم کل قوا سکانداری فراجا را به فرمانده دیگری سپردند.

وی با اشاره به معماری فراجا در آینده نزدیک و اجرای آن توسط معمار جدید فراجا، گفت: معماری فراجا یک اقدام تحولی است که فراجا از حیث ماهیت و ساختار در آینده با آن مواجه خواهد شد و تغییراتی در ماهیت و زیرساخت فراجا اتفاق خواهد افتاد و پلیس یک اصلاحگر اجتماعی، فرهنگ ساز اجتماعی خواهد بود‌. پلیس یک نهاد مدنی اجتماعی است که با جایگاه رکنی که دارد می‌تواند اثر گذار بر تصمیمات باشد.

سردار حاجیان تصریح کرد: در معماری فراجا آینده پلیس به دنبال سرعت بخشی و کیفیت خدمات اجتماعی است و در این رابطه یک ارتباط معناداری بین نخبگان و فرهیختگان با پلیس ترسیم شده است.

وی افزود: در معماری آینده فراجا، امنیت یک محصول پلیسی و دولتی نیست بلکه یک محصول مشترک بین مردم و حاکمیت است و برای ایجاد امنیت پایدار حق السهم مردم در امنیت روشن شود‌.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: مقابله قاطع و قانونی با افرادی که با انجام جرائم خرد و کلان ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند، با سازوکارهای تعریف شده در فراجای آینده این‌ امر محقق خواهد شد.

سخنگوی فراجا گفت: از ابتدای سال تا‌کنون بیش از ۳۰۰ اخلالگر بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. در خصوص بحث جعل اسکناس، ۵۷ کارگاه در این رابطه از ابتدای سال شناسایی شد و ۱۵۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین در این رابطه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد ارزی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی توانست بیش از ۸۴ درصد پرونده‌ها را کشف کند، گفت: بیشترین کشفیات در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بود، در حکزه خودرو ۲ هزار ۷۸۵، در حوزه زمین ۲هزار و ۳۸۰ و در حوزه واحدهای مسکونی ۲هزار و ۱۱۱ کشفیات داشتیم.

وی با بیان اینکه در بحث برداشت از حساب بانکی بیش از ۵ هزار برداشت غیرمجاز انجام شده است، گفت: ۲هزار و ۶۰ سیمکارت در این رابطه کشف شد که هزار و ۹۶۵ شماره کلاهبرداران مسدود شدند.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: ۲هزار و ۱۰۰ کلانتری ما دارای مرکز مشاوره و مددکاری هستند، تمام دایره‌های مشاوره مددکاری کلانتری ما پذیرای عموم مردم برای ارائه مشاوره های حقوقی و آسیب شناسی و ... هستند که در این رابطه ارتباط بسیار خوبی با قوه قضاییه داریم.

وی افزود: ۸۰۰ هزار مشاوره روانشناسی به مردن ارائه شده که حدود ۷۰ درصد پرونده‌ها منجربه صلح و سازش صورت گرفته است و در این بین ۳۴ هزار پیامک به مردن در خصوص مسائل روانشناسی ارسال کردیم.

وی افزود: در خصوص کشف سوخت قاچاق طرح‌های مستمری را در دستور کار داریم که از اکثر جایگاه عرضه سوخت کشور سرکشی شد که در این رابطه ۱۳۴ جایگاه متخلف شناسایی به دستگاه قضایی معرفی شدند، ای جایگاه‌ها یک میلیون و ۹۷ هزار لیتر کثری عرضه سوخت داشتند، همچنین در این رابطه ۹۷ خودرو توقیف و ۱۴۶ نفر دستگیر شدند.

سردار حاجیان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۶۲ درصد از سرقت‌ها را کشف کردین و در ادامه با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردهای قاطعی با سارقان و مجرمان به عادت و سابقه دار صورت خواهد گرفت. برخی از نهادها باید قدر سهم خود در مقوله پیشگیری از سرقت بدانند.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌های پلیس برای ایام پایانی سال و بازار خرید، گفت: براساس مناسبات تقویمی هر ساله طرح‌هایی داریم که آن را اجرایی می‌کنیم، چهارشنبه آخر سال و ایام پایانی سال را داریم و در این رابطه با همکاری با اتحادیه‌ها و کنترل هوشمند و الکترونیکی، برنامه‌های پلیس برای امنیت مردم در شهری و بازار تامین خواهیم کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا تصریح کرد:در ایام اغتشاشات ۹ هزار و ۳۰۰ قبضه سلاح جنگی و غیرمجاز در کشور کشف شد.

وی ضمن محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس قانون اساسی یکی از شانه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام اتحادیه اروپا کاری غیرقانونی است.

سردار حاجیان گفت: پلیس در خصوص اقدامات بین المللی بیش از ۹۵ درصد از مجرمان را در خارج از کشور ردیابی و شناسایی می‌کند و به دنبال استرداد آن‌ها به کشور هستیم که اخیرا نیز در این رابطه ۲ متهم متواری پرونده بانک ملی به کشور مسترد شدند.

 

کدخبر: 863581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟