خوی 7 بار لرزید/  200 خانه تخریب شد + جزییات

به گزارش رکنا، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ 5.4 ریشتری در عمق 12 کیلومتری زمین شهرستان خوی از توابع آذربایجان‌غربی را لرزاند. این زمین لرزه  در ساعت 13:38 ظهر امروز رخ داد و در برخی شهرستان‌های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد.همچنین ساعت 13:19 امروز نیز زمین لرزه 3.6 ریشتری خوی را لرزانده بود.

آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان

عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادرسان در آماده‌باش کامل هستند، گفت:‌ در کنار مردم هستیم و اجازه نخواهیم مشکلی برای زلزله‌زدگان به وجود آید.

وی با اشاره به سرمای شدید هوا در این منطقه گفت: تا نیم ساعت آینده ستاد بحران استان تشکیل جلسه خواهد داد و طبق گزارش هلال احمر تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

آسیب جدی به 200 خانه روستایی بر اثر زلزله

6 تیم ارزیاب در محل مستقر شده اند و در حال ارزیابی منطقه هستند.از 5 روستایی که ارزیابی شده به 4 روستا خسارت جدی وارد نشده و  در یک روستا تقریباً به 200 خانه آسیب جدی وارد شده است.

‌خسارت جانی، گزارش نشده و بر اساس اعلام اورژانس تاکنون 120 نفر مصدوم شده اند که این مصدومیت‌ها ناشی از فرار بوده است.

لزله‌ای به شدت ۵.۴ ریشتر بعد از ظهر امروز شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. ۱۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی وضعیت به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

زلزله ۴.۲ جویبار خسارتی نداشت

این زمین لرزه در ساعت ۱۳:۳۸ ظهر امروز رخ داد و در برخی شهرستان‌های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد. همچنین ساعت ۱۳:۱۹ امروز نیز زمین لرزه ۳.۶ ریشتری خوی را لرزانده بود.

 

 

 

کدخبر: 862423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟