گسترش آتش سوزی جنگل‌ها در جنوب استرالیا

به گزارش رکنا؛ بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی‌ای بی سی، آتش‌سوزی کنترل نشده‌ای در خیابان گورج در مونتاکوت در شرق حومه آدلاید آتلستون در جریان است.

آتش نشانان امیدوارند از گسترش آتش‌سوزی با تغییر مسیر باد در حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی جلوگیری کنند، زیرا این آتش سوزی می‌تواند به سوی شهر‌های پاراکومب و کاستامبول گسترش یابد.

دنیس ترنر مدیر بخش کنترل حوادث در اداره آتش نشانی استرالیا گفت: "با گسترش این آتش سوزی، شرایط دشوار خواهد شد. با عبور آتش از جاده، شهر‌های پاراکومب و کاستامبول به طور بالقوه در معرض تهدید قرار می‌گیرند، بنابراین ما باید از این موضوع آگاه باشیم و در حال حاضر برای کاهش شدت آتش تلاش می‌کنیم. "

حدود ۶۰ خودروی آتش نشانی و هشت هواپیما در تلاش برای فرونشاندن آتش سوزی در تپه‌های آدلاید هستند که حدود ساعت ۱۱ صبح شروع شد. تا ساعت ۱۵، حدود ۴۵ هکتار از بوته‌ها در آتش سوخت.

با وجود کاهش هشدارها، مقامات استرالیایی همچنان می‌گویند آتش سوزی "ممکن است ایمنی شما را تهدید کند. "

در یک پیام هشدار آمده است: "هم اکنون منطقه را ترک کنید. بررسی کنید که مسیر هموار است و به مکان امن‌تر بروید. به دلیل خطرناک بودن شرایط وارد این منطقه نشوید. "

این در حالی است که دمای هوا در آدلاید به ۳۹ درجه سانتیگراد رسیده است. باد‌های شدیدی در سطح شهر در حال وزیدن است. سازمان هواشناسی رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های بیشتر به سمت جنوب را پیش بینی کرده است.

 

کدخبر: 861099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟