برف نگذاشت مسافران مشهدی به تهران برسند

به گزارش رکنا، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت:  برودت هوا در منطقه باغچه و حوالی ایستگاهبازگردان مسافران قطار مشهد- تهران با اتوبوس به مشهد تربت حیدریه در ۲۰ کیلومتری مشهد، منفی ۲۸ درجه سانتیگراد بود که این وضعیت بر سامانه ترمز قطار اثر گذاشته است.

مصطفی نصیری ورگ شمار مسافران این قطار را حدود ۳۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: در مواجهه با این شرایط مسافران به نمازخانه گرم ایستگاه راه آهن هدایت و سپس با اعزام اتوبوس به مرور به مشهد بازگردانده شدند.

وی گفت: با توجه به برودت شدید هوا در منطقه باغچه و نیشابور؛ دیگر قطار‌های مسافری این مسیر نیز در ایستگاه‌هایی که دمای هوای معتدل‌تری داشتند، ساعتی متوقف شدند تا سامانه ترمز آن‌ها به علت سرمای شدید باغچه از کار نیفتد، اما اکنون وضعیت بهتر است و تردد در مسیر تهران- مشهد به حالت عادی بازگشته است.

حذف تعدادی از قطار‌های مشهد - تهران

مدیرکل راه‌آهن خراسان  افزود: البته بر اساس اعلام شرکت راه آهن به دلیل افزایش برودت هوا در محور مشهد، تعدادی از قطار‌های مسافری نیز به صورت کامل از برنامه حرکت حذف شدند.

نصیری ورگ خاطرنشان کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، راه آهن جمهوری اسلامی سعی دارد با راه‌اندازی قطار‌های فوق‌العاده، هموطنان را جابه جا کند با این حال هموطنانی که قصد سفر ریلی دارند قبل از حرکت برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر خود با سامانه ۵۱۴۹ _ ۰۲۱ تماس بگیرند.

دیروز نیز مسافران قطار قم -مشهد به دلیل برودت شدید هوا به مدت بیش از هشت ساعت در ایستگاه فریمان در میان برف و سرما متوقف شده بودند.

 

کدخبر: 860835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟